fredag 28 maj 2010

Äntligen en LO!!

Ja äntligen har jag fått till en LO, och det är inte vilken LO som helst heller!!

För några veckor sedan så förlovade jag och min sambo oss! Det var minsann på tiden för vi har varit tillsammans i tio år, men nu så, äntligen!!

Så klart var jag ju tvungen att ta lite foto på det hela, men eftersom det ösregnade hela dagen så fick det bli en inomhusbild på våra händer istället.

I senaste DT-paketet fick jag massa fiiiina, romantiska saker som passade alldeles utmärkt att göra en LO med. TACK snälla Inger!! Du är bäst!!

Nå, så här blev resultatet:

Egentligen är den nog i romantiskaste laget för mig, men vad sjutton! Det var ju romantiskt jue :)


Ett litet blomarrangemang, och under det hela en kakservett som jag sprayat med glimmer mist och sedan chalkat kanterna på. Jag har veckat ihop den liten grann oxå. Söta små gröna minirosor (som just nu är slut i shoppen, men jag tror nog att det kommer in fler för det är min absoluta favorit av de små godingarna, hihi), en stor härlig rosa ros, några blad, dekorationsbär, Pearl Spray och så en fin pin.

Det mönstrade pappret har jag sytt fast på cardstocken med raksöm som ni ser på bilden, men innan jag sydde har jag rivit bort några bitar och låter en snutt av ett crispyband titta fram. Sååå läcker detalj tycker jag :)


I det läckra DT-paketet fick jag även denna söta text. Det är figurskuren chipboard och bara sååå läckert!!!
Jag målade härligheten med Crackle Paint och så färgade jag med en distressdyna efter. Sen fick alltihopa sig en dusch av Glimmer Mist. Sist har jag lackat med 3D-lack över alltihopa. Det skimrar så snyggt!


I hörnet av fotot har jag fäst en metalldekoration. Lite fler blommor, de rosa små rosorna sitter på spetsrosor som jag klippt från spets som säljs på metervara i shoppen. En av de läckra knapparna från Websters Page fick vara med oxå.



Här har jag använt ett av de läckra wellpapp-hjärtarna från Inkido. Jag har målat det lite slarvigt med Crackle Paint, sprayat lite med Glimmer mist och så chalkat kanterna rejält.
Jag knöt ett skirt organzaband runt alltihopa, men tyckte att det fattades något. Så jag stansade ut nyckel och nyckelhål med Tim Holtz diesen och så målade jag dem med Puffy Velvet-penna så det fick en fräck sammetslen yta. Chalkade kanterna på dem oxå så klart!
Jag är såååå nöjd med min vackra LO och den är ett fiiiint minne av en underbar dag!
Kram
BellaMio

7 kommentarer:

  1. Stort grattis till förlovningen,då blir det bröllop inom ett år hihi, jättefin lo, romantiskt o gulligt precis som det ska va´när man förlovar sig

    SvaraRadera
  2. Riktigt vacker LO!
    Alla detaljer ser så smarriga ut, man vill nästan ta sig en tugga ;)

    SvaraRadera
  3. Superläckert! Älskar hur du sytt med sömmen å låter det däringa "crispybandet" titta fram!! :-) Å visst får man vara lite gullig ibland... Kram

    SvaraRadera
  4. Schnyggt! Började nästan undra varför inga förlovnings-layouter hade dykt upp, men here it comes! :-D Grattis igen!

    SvaraRadera
  5. härlig! hur kan du ha sådana vackra naglar som pysslar så mycket? ;)

    SvaraRadera
  6. Linda Kindberg28 maj 2010 kl. 22:31

    Jättehärlig LO med en massa fint på!!
    Stort Grattis till förlovningen!

    SvaraRadera
  7. Åter igen ett stort grattis till förlovningen. En helt underbar Lo med så fina detaljer. I löv it!

    SvaraRadera