söndag 13 juni 2010

En somrig LO

Blev så sugen på att göra en LO till. Nu när jag har kommit igång igen är det verkligen roooolig!! Och så får jag ju så fiiiina papper av Inger hela tiden, hihi...


Fotot är 6 år gammalt. Det är min äldsta son som går till lekplatsen med dottern som så gärna vill gunga lite. Har länge velat scrappa det...
Basen är ljust grön cardstock och så en vit fyrkant med cardstock innan för. Det läckra fjärilspappret är från Mariposa-stacken (son äntligen finns hemma i butiken igen!!!) och så det gröna pappret som du hittar i REA-kategorin.
Jag har även använt en kakservett och den stora gröna "tag:en" är egentligen en kartongbit från en Prima-förpackning.
Jag har rivit, dragit med edge scrapern och så chalkat alla kanter. Även på fotot.
Blommorna har jag gjort lite annorlunda den här gången.
Jag började med att skära ut cirklar i olika storlekar (med den braiga Martha Stewart - Circle Cutter) och så drog jag Edge Scrapern runt alla kanterna. Några av cirklarna sprayade jag med Key Lime Pie och några med Sunkissed Peach, alltså Glimmer Mist's.
Jag chalkade kanterna och sist knycklade jag ihop cirklarna till små bollar, och så slätade ut dem lite igen. Detta för att få lite volym på dem.
Sen har jag blandat cirklar, vita blommor och crispy band (även de sprayade med glimmer mist) som jag klippt i cirklar oxå. Och fäst alltihopa med en brad i mitten.
Roligt med något annorlunda ibland :)
Jag har även använt mig av ett par vingar i Grungeboard. Jag har målat dem med vit Crackle Paint och så distressat svag över så att sprickorna kommer fram ordentligen. Även kanterna fick lite färg och så en rosett av organza-band oxå.
Texten har jag oxå bland friskt!
En är bokstavsstickers, ordet trygg har jag gjort med min Dymo. Ordet hand är Grungeboard-bokstäver från samma förpackning som vingarna. Väldigt användbara och man kan göra såååå mycket roligt med dem!!
Här ser ni en närbild på bokstäverna så ska jag förklara vad jag gjort!
Först har jag målat med svart Crackle Paint, sen sprayat med Glimmer Mist och när allt har torkat ordentligt så har jag lagt ett tjockt lager med 3D-lack ovanpå. Det är såååå läckert! Ni måste absolut prova!!

En bit vit spets som jag häftat fast i ändarna (och limmat där emellan) med vanlig häftklammer fick oxå plats.
Runt kanten har jag pluttat små droppar med Pearl Makern hela vägen runt!!!
För att få exakt mått har jag använt den underbara linjalen från Tim Holtz. Den har små hål vid måttskalan så man kan använda en stiftpenna till exempel för att märka ut exakt var man vill ha sina pärlpluttar, sen är det bara att droppa dit dem. MEN!!! Akta så du inte kladdar ut de pluttar du redan gjort när du börjar på nästa sida. Det är inte alls roligt...
Tänkte även passa på att svara på en fråga som jag fått här i bloggen: Det var Lisa (gissar att hon tittat på min förlovningsLO) som undrade hur jag kunde ha så fina naglar? Ja du Lisa, här kommer svaret!!

Jag köper såna här engånghandskar (fast jag använder dem mååååånga gånger) på apoteket!!! Eftersom jag är högerhänt så använder jag oftast bara en på vänsterhanden eftersom det är den som blir mest kladdig och full med distressfärg m.m.
Men det skyddar både händer och naglar, och jag slipper få trista fingeravtryck på foton och papper oxå.
Sist vill jag bara säga till er som väntar på mina tutorials på Stampscape-stämplarna, att DHL slarvade med mitt paket i fredags. Det ligger fortfarande inlåst i deras lager så jag får snällt vänta tills på måndag innan jag börjar med de utlovade tutorialsen. Sorry tjejer!!!
Kram och hoppas ni får en härlig helg!
BellaMio

3 kommentarer:

  1. Wow! Vilken läcker LO!!! Riktigt härliga färger! Jag gör sällan (eller snarare aldrig) LOs men slogs av hur du faktiskt utnyttjat hela pappret här... Så läckert!!!

    //Linda

    SvaraRadera
  2. Men åh så fin! Jag bara älskar den!!

    SvaraRadera
  3. Snyggt!
    P.S köp handskarna på Clas Ohlson istället för dom är billigare =))
    Kram//Y

    SvaraRadera