torsdag 1 juli 2010

Tips & trix-torsdag: Flowersoft och förvaringstips

God kväll på er!

Nu har jag äntligen kommit till ro här så jag kan visa er torsdagens tips som jag delar i två. Först ska jag visa er Flower soft-pennorna som jag tycker är jätteskojiga att leka med! Därefter visar jag er en väska som är superbra till förvaring av de små dekosarna som man (i alla fall jag!) har ett gäng av.


Puffy velvet-pennorna finns i en mängd färger och här har jag använt mig av
Olive green, Golden ochre och Coral pink.


Ni som känner mig lite vet hur förtjust jag är i vita blommor för att då kan jag färgsätta dem exakt som jag vill ha dem. Nu har jag hittat ännu en produkt att färgsätta med, hihi! Först målar jag med pennan, sedan måste det torka en stund.



Så tar jag fram embossingfönen och vä'rmer försiktigt och då ser man hur det puffar upp och blir som en sammetsliknande yta. Urskoj!



Inte helt lätt att fånga på bild (får önska mig ett nytt objektiv i present tror jag... ;D) men jag hoppas ni kan se lite grann.



Det går ju utmärkt att använda på tyger också så jag provade att göra ett band prickigt och det gick ju galant! Här fick en blomma lite mer färg på sig!



Jag är ju förtjust i att embossa det yttersta på små rosor och här blev det ju en annan läcker effekt. Hmmm, ser att bladen också blev lite rosa men det bjuder jag på...;D

                ******      *****      *****     *****     *****
Så över till nästa del där jag vill visa er en ur-smart väska som finns i shopen till förbeställning, den heter Craft Mates Ezy Lockin' Ultimate Organizer.
Jag har den och jag älskar den, nästan alla mina små prylar får plats i den och jag har faktiskt inte fyllt den riktigt helt ännu. Jag kände att jag verkligen ville visa den för er, speciellt ni som inte alltid pysslar hemmavid utan som jag tycker det är skoj att pyssla med andra då och då.





När man öppnar väskan ser den ut så här, med 6 stycken lösa fack.



I själva frontlocket finns det tre fack där man kan stoppa exempelvis pennor.



På baksidan finns det ett större fack (syns kanske inte så bra) men där får ett par förpackningar av Tim Holtz läckra dekos som är för stora för småfacken plats ypperligt! Båda kortsidorna har också fack för förvaring av t.ex. pennor eller verktyg.



Här har jag öppnat ett av facken. Det bästa är att man måste öppna med ett tvåhandsgrepp, en liten pigg måste tryckas in för att kunna öppna ett fack. Två fack kan inte vara öppna samtidigt heller. Utmärkt för då kan jag vara helt säker på att mina småsaker håller sig där de ska och inte blandas i en salig röra!

Så, det var allt för idag från mig!

Kram!

Cath.

1 kommentar:

  1. vad roligt, har idag fått hem en sådan väska som jag vann på tradera. Älskar "burkarna" sedan tidigare och passar bättre än att ha dem i en samlad väska man lätt kan ta fram eller med sig.

    SvaraRadera