söndag 15 augusti 2010

Tips och Trix-torsdag! Ähm... Lördag!!

Jag har ju totalt missat Tips och Trix-torsdag denna veckan!! Och inte har ni påmint mig heller!!! Jösses, tiden springer verkligen iväg...

Kom på i morse när jag satt och pysslade att det faktiskt redan är söndag.... Så idag blir det ett litet snabbt tips som plåster på såren!!

Som sagt så pysslade jag i morse, satt och gjorde egengjorda blommor och lekte lite grann med mittendelen. Jag brukar för det mesta bara fästa alltihopa med en brad, men idag ville jag göra något annat.

Så min blick föll på min nyinköpa burk med svarta Microglasbeads från Martha Stewart... Hmmm... Man borde verkligen kunna göra något skojsigt i mitten med dem!

Så sagt och gjort!!

Så här blev det, vad tycker ni?

Själv tycker jag faktiskt det blev riktigt läckert! Jag gjorde som så, när blomman var färdig, så la jag en stor klutt med 3D-lack i mitten och strödde över riktigt med microglasbeads. Lät det hela torka en halvtimme eller så. Sen hällde jag av överflödet och vips så hade jag en snygg mittdel på mina blommor!

Kan säga att jag är helt förälskad i dessa microglas beads! Än så länge äger jag bara två färger, men kommer helt klart att köpa mååååånga fler, hihi...

Kram
BellaMio

1 kommentar:

  1. Nyydelig blomst, og senteret ble knallflott!
    Takk for inspirasjonen! :)

    SvaraRadera