onsdag 1 september 2010

Bidrag nr: 26, nr: 27, nr: 28, nr: 29, nr: 30, nr: 31, nr: 322 och nr: 33 - Augustiutmaningen

Men vart tar tiden vägen? September alla redan!! Ja jösses, tur att man har lite pyssel att trösta sig med nu när det blir kallare ute, hihi...

Dax är det oxå att redovisa de sista bidragen i månadsutmaningen för Augusti. Det är en hel drös som kommit in medan jag varit borta :)

Bidrag nr: 26
"Hej!
Här kommer mitt bidrag till Augusti´s tävling.

Med vänlig hälsning
Hozzan/Anna Jonsson
http://www.hozzan.blogspot.com/"


Bidrag nr: 27
"Hej hej här kommer mitt bidrag till bokmärkesutmaningen, bättre sent än aldrig :-).

Jag har använt mig av Primas nya papper och kanten runt bokmärket är virkat med tunt tunt garn (mmm... jag har skavsår på pekfingret), sedan har jag broderat på små vita pärlor i en rad längst ner och tre i hörnet på det blå hjärtat som jag gjort vanliga upp och ner-stygn på oxå. Har försökt hålla det platt för jag vill ju att boken ska kunna stängas :-).

Kul och annorlunda utmaning!
Annlouise"


Bidrag nr: 28
"Hej hej..

Såg på din blogg att du hade en tävling.. Tänkte att det skulle vara kul att vara med så skickar mitt bidrag..

Jag har "fuskat" lite men hoppas det blir godkänt ändå.. Sydde med sidenband och hittade ingen så stor nål, så jag gjorde hål i förväg.. Jag gjordet i temat Höst, eftersom här har hösten redan kommit känns det som..

Min blogg är http://helenascrappar.blogspot.com/

/ MVH Helena"


Bidrag nr: 29
"Här är mitt bidrag till eran roliga tävling! :)
Och tack vare er fick jag äntligen använda lite av mina spillbitar! haha

// Rebecka
www.rebeckascrappar.blogg.se"


Bidrag nr. 30
"Hej!
Vilken kul tävling det var denna månaden.
Tycker alltid det är kul att göra något som kommer till användning och nytta.
Mitt lilla bidrag till tävlingen är ett lite annorlunda bokmärke i form av fjärilar som hör sommaren och sommarläsning till.
När det gällde sömnaden så är den gjord i svart så det syns att vingarna har ett mellanrum.
Fjärilarna är utstansade i foam, med en stans från sizzix likaså pappert som sen är limmats på foamen.

Många hälsningar från Carina Källkvist"


Bidrag nr: 31
"Hej
Här kommer mitt bokmärke "Att läsa är guld". Jag gjorde det i bruna distress nyanser med små gulddetaljer här och där. Sömmen är sydd för hand med guldtråd. Textstämpeln har jag gjort i Illustrator och beställt direkt från en stämpeltillverkare. Swirl från Magnolia, Mimosa från Bildmålarnas augustipaket.

Mvh
Jenny"


Bidrag nr: 32
"Hej!

Här kommer mitt bidrag till er tävling.
Har länge funderat på att skicka in och nu gjorde jag slag i saken.

Följer er blogg och bara älskar era torsdagstrix.

Har jobbat med metallsheets och sytt i den.
Blommorna är av utstansat bakside papper på "pappersblock" som jag sedan har satt glitterlim och 3-d lack på.

Hjärtliga hälsningar Johanna"


Bidrag nr: 33
"Hej!
Här kommer mitt bidrag till tävlingen. :)
Har länkat i bloggen. http://kultjejpysslar.blogspot.com/2010/08/bokmarke.html

mvh Jennie"

Tack tjejer för härliga bidrag!! Återkommer om några dagar med restultatet av DT-tjejernas röster!!

Kram
BellaMio

1 kommentar:

  1. Är verkligen helt överväldigad över all denna bokmärkesinspiration! Vilka alster! Supersvårt kommer det bli att rösta!

    SvaraRadera