fredag 5 november 2010

En trådrulle till...

Hej! Som ni kanske förstår så har jag fastnat på mina trådrullar, men dom kan vara användbara till mycket. Man kan göra en avtagbar topp så man kan gömma lite gotter inuti och ge bort;)

####

Denna rullen har jag gjort lite smalare än den första, men lika dekorativ. Har använt mig av de mumsiga papperna från 7 gypsies serie Conservatory 6"x6" block.




Blomman har jag distressat och sedan tagit distress stickles på. Snygga pyntbär i både blått och creme. Bladen är ut stansade i CS craft och sedan embossade i TH folder. För mer synlig struktur har jag sedan distressat bladen. Har även satt distress stickles på dom.



Den snygga "linjal" stämpeln kommer från Crafty Secrets Clearstamp, hittade inte i shopen, men detta set innehåller två olika linjaler. Mer blommor och här syns distress sticklesenbladen.



Lite halvpärlor och en snygg spets fick också vara med. Alla kanter på rullen är distressade.


Här syns distress stickles lite till på blad och blomma.
Det finns massor av olika stilar som ni kan dekorera trådrullarna på. Tyvärr såg jag att det var en del av materialet som jag använt här som är slut hos Inger, men det finns ju så mycket att välja på så det ska nog inte vara några problem för er att hitta alternativ. Passa på att delta i November utmaningen med en trådrulle;)

####

Hoppas ni provar att göra en egen "trådrulle" och glöm inte bort att ni kan göra en lös topp så ni kan fylla den med mums;)

Kram
Erika/Rosa Bönan

1 kommentar:

  1. Denne var utrolig nydelig lekker, superflott vintagestil! :)

    SvaraRadera