fredag 12 november 2010

Jag har lekt med Alco ink's!!

Ja det var lääänge sen jag använde mig Alco ink's och det är synd för det är verkligen en kul teknik. Men nu har jag alltså plockat fram dem igen :)

Och det här är resultatet:

Ett kort med en läcker bakgrund och två ljusstakar!

Alco ink's fäster ju på de flesta glatta material, så det var inget problem att färga in ljusstakarna som från början var två vanliga trista keramikljusstakar. Nu är de mycket finare!!


Ljusstake nr: 1 i lite bättre ljust...

Färgerna är Esspresso, Red Pepper och så Mixativ Silver. Sist har jag gått över alltihopa med Blending solution.


Å ljusstake nr: 2
Färgerna jag använt här är: Ginger, Esspresso, Caramel, å så en droppe Mixativ copper. Även här gick jag en omgång med Blending solution.
Kanske kommer jag att smycka ut dem lite mer, kanske med ett band eller lite embossing, pärlor eller liknande...


Bakgrunden är gjord efter Evas perfekta tutorial, och jag kan helt klart säga att jag kommer göra mååååånga fler!! Superkul!
Jag embossade med vit embossingpulver och använde färgerna Caramel å red pepper, och en dropper Copper mixativ :)

Visst är det riktigt läckert!!!


Några pärlduttar med Paper Pen i varje hörn för att rama in det lite extra.



Vackra vita blommor som fått en omgång med stickles på sig, röda fina dekorationsbär och ett par pärlspröt för att dekorera kortet med.



Å så en utstansad tag med texten God Jul så klart!!
Har du aldrig testa Alco ink's så tycker jag verkligen att du ska göra det!! Det är roligt och man kan få de mest underbara resultat!!
Hoppas ni alla får en skön helg!
BellaMio

2 kommentarer:

  1. Wow!! Hur läckert som helst... Nu måste jag ju testa alco inks nån gång...

    Ljusstakarna var bara sååå himla häftiga! Är nästan mållös... Ser ut som de kommer från Cervera eller nåt... Trodde de var med som "stämning" till kortet...

    Ha en härlig pysselhelg!
    Kram

    Linda

    SvaraRadera
  2. Åhh vad snyggt!!! kanonbra idé med ljusstakarna. Nu blev jag jättesugen på att plocka fram alcoinksen igen, av någon anledning blir det alltför sällan. Men först måste jag ju göra klart mitt kort med annorlunda vikning enligt ditt suveräna torsdagstips =)...
    TACK för all inspiration!
    Kram/ Eva

    SvaraRadera