tisdag 16 november 2010

Nytt i butiken - FANTASY/ANGELINA FILM OCH FIBERS!!

I dag har Inger lagt upp en fräch nyhet i butiken, nämligen Angelina film eller som det oxå kallas Fantasy Film och Angelina Fibers å jag har haft den härliga förmånen att få testa dessa nyheter!!!

Först tänkte jag visa er med ett par bilder hur jag gjort och i slutet kommer två kort!!

Först duttade jag in en stämpel ordentligt med en svart Stazon-dyna. Stazon eller andra dynor som fäster på glatt underlag är de enda dynorna som funkar!



Sen klippte jag till ett par bitar av Angelina/fantasy filmen som täcker stämpeln. 3 stycken är det bästa för denna teknik.

Jag lägger det första arket över stämpeln, föööörsiktigt, så jag inte rubbar det och smetar ut bläcket!

Sen la jag på ett ark till och eftersom jag även ville ha lite fibrer i mitt alster så jag på en lagom mängd med fibrer och så det sista lagret med film.


Då ser det ut så här!



Nu till det spännande! Nu ska man stryka med sitt strykjärn på hela härligheten!!

Jag har ett Angelina Sheet, ett slags värmetåligt ark som man ska lägga mellan strykjärnet och filmen, annars bränner det nog fast på strykjärnet. Himla bra och funkar ju till lite allt möjligt!!

Medelvarm värme på strykjärnet och så börjar man stryka. Man ska inte gnugga fram och tillbaka utan bara sätta ner järnet och pressa i 3-5 sekunder, är det ett stort motiv kanske man måste flytta strykjärnet en gång.


Nu när jag strukigt och lossat plasten från stämpeln ser det ut så här!! Läckert eller hur??

Stämpelmotivet finns på filmen och viss struktur finns oxå. Fibrerna lyser igenom och ger en fin lyster.


När jag ändå höll på med stykjärnet så gjorde jag flera stycken alster på en gång!!

Granen till höger har jag lagt fibrer som heter Holly berry emellan och så klippt rent runt om, den vänstra granen har fibrer som heter Aurora chrystal.

Till fjärilen har jag inte använt några fibrer alls.


Å nu till kortet jag skapat med dessa roliga nyheter!!

Vit kortbas, en mörkbrun ram innan julpappret från Bo Bunny, en bit spets och en bit crispyband, dekorationsbär och två gröna blad. Ett par pins och så den vackra renen!


Här ser ni tydligare både cirkeln av Angelina film och renen.

Jag har stansat ut filmen med mina spellbinders, lagt fibrer emellan och sedan strukigt hela härligheten.

Renen är en av Tims juldies och jag har stansat ut den i ett av metallarken som Inger har i butiken. Sen har jag embossat den i en embossingfolder och sist slipat med sandpapper för att få fram lite effekt.


Blomman är oxå en Tim Holts dies, gillar verkligen dem, hahaha!!!

Först stansade jag ut blomman i vit cardstock och monterade ihop den, sen målade jag den lite slarvigt med Glimmer Glam för att få lite färg i alla fall och sist så limmade jag fast snöflingan!

Snöflingan har jag gjort av Angelina fibrer. Jag la en lagom tuss på mitt craft sheet och så strök jag över alltihopa. Då smälter liksom fibrerna till ett spindelnäts-ark, superläckert!!

Sen la jag spindelnäts-arket mellan två vanliga skrivarpapper och så körde jag alltihop igenom min Big Shot.


Och här har vi nästa kort!

Dotted swiss som kortbas, julpapper från Bo Bunny här oxå, ett par Primablommor.



Å så en av de fina granarna jag tillverkade. Granen har jag blingat till med glitter och pearlpluttar som ska föreställa julkulor, hihi...

Ett par paket måste ju så klart ligga under granen oxå!!



För att öppna det här kortet drar man liksom isär det, och då syns utrymmet innanför där man kan skriva sin lilla personliga hälsning.
Det blåa pappret är baksidan på det lila, jag gillar verkligen när fram och baksida är matchande...
Stämpeln är förra örets från Inkido och finns inte i butiken, men det finns mååånga andra fina i stället!!
Ja har ni orkat läsa så här långt så tackar jag för det och hoppas på att ni beställer lite film och fibrer och testar!! Inte speciellt dyrt men väldigt roligt att prova!!
Kram
BellaMio

4 kommentarer:

  1. Åter igen_Underbart! Du är så himla kreativ och allt du tar dig för blir så himla fint. Du skrev i forumet att Du tar lång tid på dig för att tex göra ett kort, men vad gör det då det blir såna här fiiina resultat!

    SvaraRadera
  2. Superläckert... vart har du hittat stämpeln? Blev lite sugen på en sådan till julkorten.

    SvaraRadera
  3. o gu va läckert!!!! måste helt klart testa detta sen!

    SvaraRadera