lördag 15 januari 2011

Gör dina egna masker!!

I veckan har jag lekt med masker och distresser. Det är så roligt att kladda och kleta, hihi...

Jag har en del masker här hemma, både från Tim Holtz och från Heidi Swapp men idag tänkte jag visa er att man enkelt kan göra egna masker. Tim Holtz har en produkt som heter Mask Sheets, i förpackningen får du 2 st 6*12-tums ark som du själv kan göra masker av. Tycker jag är toppen så jag vill ju så klart dela med mig till er :)

Kortet jag gjorde blev så här:

Syns inte alls att jag gillar fåglar va? Jag har lekt med mina egengjorda masker och distresser, mist och embossing. Såååå roligt!


 En liten närbild på den maskade fågeln...



Och så en bild på den cooola stämpeln från Rox Stamps, tyckte den passade så bra på det här kortet :)


Hoppas ni har blivit nyfikna och vill titta på min video där jag visar hur jag gjort!




Materialet jag använt är följande:
Big Shot och min favoritdie "Birds" från Sizzix
Mask sheets från Tim Holtz
Vit cardstock
Brun Cardstock
Glimmer Mist - Dragonfly
Distress Ink Pad - Vintage Photo, Peeled Paint och Bundled Sage
Distress Embossing Pad
Adirondack Embossingpulver - Espresso
Stazon - Timber brown
Ett band
En stor ros
Notstämpel och en fågelstämpel från Prima
En fågelstämpel från Glitz
Kompass-stämpel från Glitz
Distress Stickles - Rock Candy


Kram
BellaMio

3 kommentarer:

  1. Vilken jätte fin video, använder mina masker bdåligt men nu skall jag ta fram dem :-o)
    Kortet blev super läckert.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Dina video är kanonbra.
    Har aldrig maskat kanske skulle man prova det efter att sett din video.
    Kram snojbi

    SvaraRadera
  3. underbart kort:)
    Ska nog ta och handla lite!!

    SvaraRadera