onsdag 26 januari 2011

Min scrapdagbok!

Hej på er!

 I början av januari kom jag på att i år ska jag skriva ner allt jag skapar för att hålla lite koll på vad jag faktiskt gör. Det är ju inte alltid jag bloggar allt och mitt minne är det lite si och så med... (antar att jag inte är ensam om den saken)! Och helt fantastiskt så har jag faktiskt kommit ihåg att skriva upp allt - än så länge! =D Hoppas bara det håller i sig.

Jag tog en helt vanlig skrivbok av typen som används i skolan (fast jag har köpt min på ÖB ;D). Ångrar lite att jag inte fotade den innan, men ibland är man helt enkelt för ivrig. Grå och tråkig var den i alla fall. Jag tog Kraft cardstock - en riktig favorit - och skar till lika som fram och baksida och tejpade fast dem med bred dubbelhäftande tejp. Sedan skar jag till en remsa svart cardstock lika lång som boken och satte fast som rygg.

Här är det färdiga resultatet:

 

Jag ville hålla den ganska platt och Clean & Simple för att den när året är slut troligen skall läggas i en låda och trängas med en massa andra saker...

Jag valde två små bitar papper ur serien Postale från Collection Elements.
Kvistarna från samma märke målade jag med svart akrylfärg och mistade med en egengjord mist på Fired brick och Perfect pearl.



Jag ville ha lite kontraster med den råa färgen på chipboard mot det svarta och valde att bara måla min chipboardfjäril  med Crackle paint Rock Candy. Några små pärlor hittade dit också hur det nu gick till! ;D
Årtalet är skrivet med privat alfabet. Sen har jag använt slutsålda små bokstavsstickers men nya läckra hittar du i butiken HÄR!


Hur gör ni - skriver ni upp allt ni skapar?
Jag har ju aldrig gjort det förut men jag tycker det är bra, jag får verkligen vad jag skapat på pränt på ett annat sätt. Dessutom är det bra om  jag skapar till någon utmaning, då skriver jag upp vilken utmaning det är till. Lättare att komma ihåg om jag nu inte fotar och bloggar samma dag. Vilket är sällan... ;D

Ha en fantastisk onsdag!

Kram, Cath.


4 kommentarer:

  1. Hej Cath!
    Jag skriver inte upp något alls som jag skapar, men där emot så tar jag foto på allt.
    så jag har en skapar mapp på min data där allt hamnar, sen bloggar jag inte allt, men jag tycker det är kul att ha och så kan man se hur man utveklas i sitt skapande också. För att itne tala om olika perioder man har, när man har dille på olika saker så som glimemr mist, eller bling bling, eller diecuts osv.

    Cheers Isadory

    SvaraRadera
  2. Nä gud vet allt vad jag har gjort har ju inte så bra minne heller men tack för idén den stjäl jag så gärna..Den är jättefin din bok..

    SvaraRadera
  3. verkligen i min smak, lagom med vackra detaljer, fina färger...superfin!!!

    SvaraRadera
  4. Vilken smart idé!! Superfin blev den!!

    SvaraRadera