onsdag 2 mars 2011

Månadsutmaning mars: minialbum!

Åh, mars är äntligen här, första vårmånaden! Och det är en speciell månad för mitt lilla gudbarn fyller hela 1 år, tänk vad tiden går fort! Så till hennes 1-årsdag har jag gjort ett litet minialbum där jag tänkte bilderna från hennes 1-årskalas ska sättas in. Då föddes också idén om den här månadens utmaning. Jag tycker själv det är så fint och praktiskt med små minialbum, just det jag har gjort är 13x18 cm.  Men det är ett av få minialbum jag har gjort. Ni kanske är bättre på det än jag? För nu vill jag ha inspiration från er, tjejer och killar!

Så till reglerna:
Du ska göra ett minialbum bestående av minst 6 sidor, dvs 5 uppslag. Storlek på ditt album är helt valfritt men det ska var en mini-variant.
Ditt bidrag ska vara nygjort för den här utmaningen och endast denna!
Du mejlar ditt bidrag till pysseltagen.blogg@live.se. Till den här utmaningen får du visa upp ditt alster med hela 4 bilder men tänk på att förminska dem till 500x500 pixlar.
Deadline är: 31 mars 23.59. Se övriga tävlingsregler HÄR!


Mitt album har jag gjort med de härligt våriga papperen från 3 bugs in a rug!


Jag har hållit albumet ganska så enkelt.
Jag tänker att det ska gå att sätta in i en hylla.


Jag har använt symaskinen en hel del.


Och så har jag sparat lite spillpapper för att kunna dekorera med lite utstansade blommor och dylikt när jag väl sätter in bilderna.

Kramar i massor!

Cath.

9 kommentarer:

  1. Kul! Jag gillar att göra minialbum, så detta blir roligt!
    Tack, tack, kram!

    SvaraRadera
  2. Vilket jättefint album! Jag ska försöka hinna med denna utmaningen :)

    SvaraRadera
  3. Åh detta är nått för mig, älskar "minis"

    SvaraRadera
  4. Den här utmaningen ska jag nog haka på... Jag har ju oxå en förkärlek till minis, precis som Annelie!

    SvaraRadera
  5. Vad fint det var! Har du "bara" cardstock till sidorna eller har du nåt "styvare" emellan??

    Kommer att haka på denna utmaningen! :)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Tack vad roligt att ni gillar utmaningen! Och mitt album!
    Sickan: Ja jag har något emellan, faktiskt vanliga albumblad, för jag var lite snål och ville inte slösa cardstock. Men cardstock går också bra förstås!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Åh, jag som just nu är helt såld på minialbum och andra böcker! Måste, måste bara delta! Det kliar i fingrarna!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Fint album du har gjort.
    Jag har mailat in mitt bidrag precis,
    rolig utmaning att göra ett minialbum.
    Ha det gott// Lisa

    SvaraRadera
  9. Nu har jag mailat mitt bidrag! Utmaningen kom i perfekt tid för en 40-årspresent till en kompis. :)

    SvaraRadera