onsdag 16 mars 2011

Med spillpapper...

... kan man komma långt faktiskt! Jag tycker verkligen inte om att ha spillbitshögar som växer, visst är det praktiskt ibland men jag får mest dåligt samvete för att de ligger där och bara ligger och högen bara växer... Det bästa är att göra av med papperen på en gång. Så ofta (nej, inte alltid, min spillbitshög är enorm...) gör jag ett kort av resterna som blir över när jag gör en layout. Ofta blir det ett anonymt kort som bara kan fyllas på med en hälsning eller ett namn och om jag inte har dekorerat kortet även med dekos. Då brukar jag känna mig väldigt nöjd och nyttig! ;D Det känns liksom bättre att köpa nya papper då!

Spillet från min senaste layout för Pysseltagen har nu blivit små alster som jag tänkte visa er idag. Först är ett 10x15-kort, jag gjorde ett utan text som kan passa när som helst.

Papper: Love letters - be mine  och härligt rosa band; Hug snug baby pink.
Vita tulpaner och en vit ros (som jag färgat med rosa), i bakgrunden en halv kakservett och naturligtvis så har jag några vita pärlor såklart!

En liten närbild på den fina ugglan (tyvärr slut nu i butiken) från Tattered angels som fått flera duschar med min egenblandade mist av Worn lipstick och
Ni missar väl inte alla nya läckra färger av Perfect pearls som kommit?!

Jag tror inte att ni missat att jag älskar att baka? Så den här stämpeln var helt given att jag skulle ha! Det är en uppskattad värdinnegåva med hembakt och förpackar man det snyggt och dessutom sätter på en handgjord tag kan det ju knappast bli en mer personlig present.


Jag har använt en Spellbinderdie och samma papper från Echo park som ovan, fast baksidan. Rosa smal spets som jag tror finns i den fysiska butiken. I övrigt samma material som ovan.

Det var allt för mig för idag. Hoppas jag kunnat inspirera er till att ta tag i spillbitarna!

Kramar, Cath.

1 kommentar:

  1. Ja,jag har också en stor spillbitshög.Det är ju
    perfekt att göra ett kort efter en LO,matchat och klart. Och det är ju så bra att ha ngt kort
    på lager så man slipper sitta halva natten i panik att bli klar till ngn.
    Söta dina alster, och nötkakorna såg inte dumma ut alls;)

    SvaraRadera