lördag 19 mars 2011

Nr: 2

Idag tänkte jag presentera sida nr: 2 för er i mitt minialbum. Det är en härlig sida i bästa canvas-stil!! Och den var såååå rolig att göra :)

Så klart har jag ju gjort ett klipp om hur jag trollade fram min canvas-sida:



Och här kommer bilderna:

Jag har använt ett chipboardcover (till BIA) som jag klätt in med Sticky-back Canvas och massa roliga färger!!



Fjärilarna är gjorda med den häftiga Embossing-cremen från Viva Decor och Glass Etching Stencils - Butterfly. När man värmer den så puffar den liksom upp, blir superfint! Finns i butiken.



Jag har stämplat den fina fjärilen från Inkido på packpappret som kommer med dina varor när du beställer på nätet och sen använt Rangers nya Glue 'n Seal för att fästa den på canvasen.



Tissue tape har fått plats oxå och den svarta fjärilen har jag gjort med samma stencil fast målat med Tattered Angels Glimmer Glaze, skimrar såååå fint!

Använt material:
Chipboardcover, fast det går ju lika bra att skära till själv.
Akrylfärg - Brun, Svart, Guld
Gesso
Glue 'n Seal - Matte
Glass Etching Stencils - Butterfly 
Tattered Angels Glimmer Glaze - Oil Slick
Embossing-creme - Koppar
Fjärilstämpel från Inkido
Tegelväggstämpel från Tim Holtz
Distress Stain - Broken China
Glimmer Mist - Dragonfly

Hoppas ni gillar min canvas-sida och att jag inspirerat er till att själva prova på! Det är verkligen roligt!! Själv sitter jag i en konferens-lokal i Jönköping på dataspels-LAN, hihi!!

Må så gott!
BellaMio

3 kommentarer:

  1. WOW! Du är fantastiskt duktig på att använda alla möjliga produkter för att få till effekter och strukturer. Jag vet inte ens vad hälften av grejjorna du använt ÄR för något, hihi! DU BORDE DESIGNA EGNA PAPPER, SKULLE SÄLJA SOM SMÖR I SMÅLAND!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Heeelt fantastiskt! Så vackert! Kramar!

    SvaraRadera