fredag 1 april 2011

Tävlingsbidrag för Mars månadsutmaning

Så var det dax att visa de sista alsterna som kommit in, titta och njut!!
 


Bidrag nr:  16




"Hejsan!
Vilken tur att ni anordnade en sån rolig utmaning för mars för jag har länge velat komma igång och göra minialbum. Denna månaden har jag gjort hela fem minialbum så det va inte helt lätt att välja men lotten föll på mitt väskalbum. Ett album jag grundat med akrylfärg och sen klätt i en allsköns härligt färgglada och mönstrade papper. Albumet är till min dotter som ääälskar att posera på bild så alla foton (utom två) är tagna från en och samma dag, nämligen Antonias femårsdag. J Smidigt!

Tack för en superkul tävling och med massor av inspiration!

Kram
Emmeli
http://emscreativeside.blogspot.com"


Bidrag nr: 15



"Hej här kommer mitt bidrag till tävlingen. Jag har gjort ett så kallat stjärnalbum som går att ställa på tex bordet.

Mvh
Sussie"


Bidrag nr: 14



"Hej
Jag heter Jonna och är 11 år och jag vill vara med i tävlingen denna gången. Har gjort ett minialbum av en cardstock som jag har vikt till en liten bok och sedan dekorerat.
Jonna"



Bidrag nr: 13



"Hejsan
Här kommer mitt bidrag till minialbumsutmaningen.
/ allram"


Bidrag nr: 12


"Hej!
Här kommer mitt bidrag till er månadsutmaning. Jag har länge tänkt att jag ska göra ett minialbum men det har aldrig blivit av. Nu när jag hittade den här utmaningen så var det ju ett perfekt tillfälle. Jag valde att göra ett album till min äldsta dotter. Att hon dessutom har lagom många bokstäver i sitt namn att jag skulle kunna göra en bokstav på varje sida var ju ett stort plus. Det går inte att missa vem albumet handlar om =D Jag är inte riktigt klar med att fylla det med bilder ännu men väntar på att få ta några bilder till det sista uppslaget. Inte heller 4e uppslaget är helt klart men jag hoppas det går bra ändå. Ni ser ju stilen på hur det är i alla fall =D Har valt att göra det ganska så rent men många glada färger så det ska bli roligt för henne sedan när hon blir lite äldre att bläddra i det. Kan ju förklara lite hur jag gjort också. Har först skurit ut hennes namn men hjälp av min gazelle. Sedan har jag ritat av dessa bokstäver på kartongbitar och mätt ut så att varje bokstav ska titta fram bakom den andra så det ser ut att stå på rad. Var verkligen jättekul att göra och kommer absolut göra fler album. Lillasyrran hennes måste ju ha ett också =P

Mvh Therese
http://therorese.blogspot.com/"
 



------------------------------------------------



Jag säger bara en sak, det kommer inte bli lätt att rösta denna månaden!! Det har kommit in såååå fiiiina bidrag, den ena läckrare än det andra... Hur sjutton ska man kunna rösta då?


Nu är det dax att visa ett par stycken av dem för er igen. 


Bidrag nr: 11



"Hej!
Jag har gjort ett mini-album till en kompis som fyllde 40 i lördags. Det är också exakt tio år
sedan vi lärde känna varandra (medan vi både väntade vårt äldsta barn). Under de tio åren
har vi fikat, åkt på utflykter till både Kolmården och Legoland, haft kalas och firat midsommar.
Det här albumet är ett litet minnesalbum om just detta.
/Malin (malwa) 
Bidrag nr: 10



"Hej!
Jag har gjort ett annorlunda minialbum, en explosion box. Hoppas det är okej det med.
Basen till boxen kommer från 3 bugs in a rug och de mönstrade papperna är från Jillibean
Soup, Blossom Soup. Jag har valt att dekorera boxen sparsamt med en quickutz-bild på
varje foto. Fler bilder hittar ni här.
Mvh
Diana" 
Bidrag nr: 9



"Hej!
 
Jag har tillverkat ett enkelt minialbum!
Jag har även lagt ut det på min blogg
och länkat till Pysseltagen!

M v h,
Charlotta / La Vikinga"

Efter att sett de senaste bidragen tillsammans med alla andra fina så förstår ni nog hur klurigt det kommer att bli att rösta :)


--------------------------------------------------


Mera minialbum!!!! Har ju varit bortrest i helgen och när jag kom hem och hade tillgång till min mail igen fanns det inte mindre än 3 bidrag i min inkorg, såååå roligt och såååå fina!

Bidrag nr: 8


"Hej!
Här kommer mitt bidrag till månadens utmaning! Har verkligen fastnat för att göra Minialbum, så denna utmaning passade perfekt just nu!
Mitt album är 6 sidor, dvs. 5 uppslag. Bilderna är på framsida och tre av sidorna i albumet.
Har använt mig av Mariposa Matstack för att skapa detta album. Då papprena är så underbara som de är ville jag inte täcka över för mycket av dem. Så lite extra fjärilar och annat fint har fått pryda in och utsidor :)
Fler bilder finns på min blogg.

Sandra"


Bidrag nr:7



"Hej
Här kommer mitt bidrag till månadsutmaningen. Det är ett BIA-album gjort av mestadels grejor från Basic Greys Cappella kollektion. Albumet handlar om att vända på bladet och börja om på nytt efter en tung period. Gå gärna in på min blog för lite bättre bilder och info
Mvh
Jenny"



Bidrag nr: 6



"Hej
Här kommer mitt bidrag till marsutmaningen med minialbum. Ett steampunk album skapad med kuvert där jag ska föra in månadens födelsedagar.
Tyvärr saknar jag tab dien så helt klar är den inte än men till stort ändå. Det var svårt att bara välja ut bara 4 bilder men jag lägger ut resten i bloggen.
Framsidan är självklart täcket med fimolera och insidan med steampunk-debutant serien.
MVh Mikaela Magnusson"


Tack för alla vackra bidrag och för fantastisk inspiration!!


--------------------------------------


Det har kommit in två minialbum till till vår månadsutmaning och de tänkte jag visa er nu :)

Bidrag nr: 5



"Hej!
Här kommer mitt bidrag till månadsutmaningen.
Jag har användt mig av tomma toarullar som jag dekorerat och satt ihop till ett minialbum.
I Varje toarulle har jag stoppat i en tags som är utdragbar , bild nr 024.
Jag har bundit ihop albumet med en kedja från en nyckelring.
Mvh Jeanette Elmström" 
Bidrag nr: 4




"Hej!
Här kommer mitt bidrag i er trevliga utmaning.
Jag valde att göra ett minialbum till en bebis eller
en liten knodd i varje fall. Valde färger som bör passa
både till en tjej eller en kille.
Alla ramar är lösa men förberedda med dubbelhäftande
tejp på baksidan, så kan den som ska använda
albumet snabbt fixa till egna bilder i ramarna.
Jag började med att måla alla kanter och en liten
bit in på var sida svart, blir snyggare så tycker jag.
Albumet sitter ihop med två svarta öppningsbara ringar.
Jag har länkat till er från min blogg. 
Ha det gott!
Lisa // Lisa-olsi"
Tack tjejer för läckra bidrag! 
---------------------------------------------


Det har varit några riktigt flitiga tjejer som redan har hunnit knåpa ihop bidrag till vår månadsutmaning! Tre bidrag har kommit in och dem tänkte jag visa er nu!

Bidrag nr: 3


"Hej på er,
Eftersom jag just nu har dille på att göra minialbum var detta helt rätt utmaning för mig! 
Storleken på albumet är 15,5x 10,5 cm.
Nu håller jag bara tummarna på att ni gillade det! :-)
Ha det så bra!
Kram Mia"


Bidrag nr: 2
"Hej!
Här kommer mitt bidrag till mars månadsutmaning
MVH Maria Söderlund 
http://lervikshustrunspyssel.blogspot.com/
www.lervikshustrun.blogspot.com"
 


Bidrag nr: 1
"Hejsan!
Här kommer mitt bidrag till månadens tävling. Jag har gjort ett minialbum med sex uppslag...
Om ni vill länka till min blogg kan ni gärna göra det.
Hälsningar
Malin"

Tack tjejer för härliga bidrag! Har du inte börjat på ditt album ännu men blev sugen nu när du ser de fina bidragen tjejerna skickat in? Här kan du läsa mer om tävlingen och här finns reglerna.

Kram
BellaMio

2 kommentarer:

  1. Härligt att se att det har kommit in flera bidrag! Snygga dessutom! Kramar och tack för att ni ville dela med er!

    SvaraRadera
  2. Wow! Härligt med så många snygga bidrag - nu väntar det svåraste... röstningen - jag bävar! Vilken fantastisk inspirationskälla det hrä blev, nu ska jag absolut göra fler minialbum!
    Kramar till er alla!

    SvaraRadera