måndag 11 april 2011

Ett påskkort till!

Jag har hamnat i ett gravt skov av gullighet, har blivit ovanligt många "söta" kort ett tag.  Mest för att det är så skoj att färglägga Magnoliastämplar, tror jag :) ...
Och så hade jag ju en del gulligt och påskigt DT-material kvar också, vilket bidrog starkt till detta kort:




Visst är hon ursöt, Tilda i kanindräkt ?! En av förra årets påskstämplar, liksom staketet hon sitter på. 
Färglagt har jag  som vanligt gjort med distressrefillers.

Kycklingarna till höger är av chipboard, målade med akrylfärg och lite distressade i kanterna. Pearls chocolate som ögon och uppe i vänstra hörnet. Ett par tags, distressade och stämplade med påskägg från clearstamp-set som tidigare fanns i shopen.

Övrigt material:
Mönsterpapper, fram-och baksida av Bunnies & Chicks - Bunny Love Glitter - Best Creation
Gul och grön CS Canvas  

Avslutar med en närbild på kanin-Tilda :) ...


Ha en skön måndag!

KRAM ! / Eva

6 kommentarer:

  1. Ett helt underbart kort, å så fina detaljer och kanonfin färgläggning..
    Ha en bra dag..

    SvaraRadera
  2. Helt bedårande Tilda-kort! Så fint färglagt och vilket
    gulligt staket med påskliljor.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefint kort.Jag undrar varifrån "Glad Påsk " stämpeln kommer?

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar Anonym, det är Eva som gjort det här kortet och hon är en hejjare på Kalligrafi så texten Glad Påsk har hon skrivit för hand!

    SvaraRadera