måndag 2 maj 2011

Bloggare på väg...

Provar ett nytt grepp i dag (söndag) , mobil bloggning ( inte från mobiltelefon utan från laptop i bil) på längre raksträckor mellan Norberg till ca Söderhamn. Är på hemväg efter att ha tillbringat en del av påsklovet i Dalsland hos barnens kusiner och morföräldrarna.  Har ganska stor talang för åksjuka så vi får se hur det går  :)
Påsklovet har jag alltså ägnat dels åt jobb och sen åt umgänge, tyvärr inget pyssel, så idag tänkte jag visa lite gammal skåpmat.
Gjorde för ett tag sen en tag att hänga på en riktigt fin gammal konjaksflaska, 65-årspresent  till  ”plastsvärfar”:





Om motivet verkar bekant så beror det på att det är det  :). Idkade lite stordrift när jag gjorde bakgrunden till tagen och till kortet i detta inlägg, och det blev även lite tillfixade retroblommor och en chipboardfågel över så jag återanvände i princip  hela konceptet…Tyckte att det passade så bra till konjaksfärgen.

Till textsidan har jag använt en gratulationsstämpel och kompletterat med en del handskrivet.  Vinrankorna och druvklasarna kommer från ett stämpelsetet Wine Lovers  från Crafty secrets….massor av läckra vinrelaterade stämplar som jag haft liggande ett tag men använt alldeles för lite.
Övrigt material:
Kraft/Classic - Bazzill Cardstock och Classic - Natural
Rettroblommor med Embossing Powder - Gold - Super Fine Detail - Ranger och i mitten Glossy accents med Florentine Gold - Martha Stewart Glass Microbeads
Spellbinders
Glimmer Mist i olika röda/ bruna och guldnyanser
Träd från TH-stämpelset, just detta är ett julset som fn inte finns.
Distress Embossing Powder - Vintage Photo

Jaha, detta gick ju hyfsat, just passerat Söderhamn, bara 13 mil hem och oväntat lite åksjuka :)!

Ha en fin start på veckan!

KRAM/ Eva



3 kommentarer:

  1. Linda Kindberg2 maj 2011 kl. 21:42

    Jättefin tag, passar så bra till flaskan!
    Färgerna ger nästan känslan av läder.

    SvaraRadera