lördag 30 juli 2011

The Crafters workshop templates!!

Det har kommit in så underbara templates/mallar i shoppen och när jag fick hem dem riktigt kliade det i mina fingrar att få leka med dem!!!

Jag hade förmånen att att ha ett tävlingskit för utmaningen i Juli hemma, så jag bestämde mig för att anta utmaningen jag oxå. Så klart kan jag ju inte vara med och tävla, men det var riktigt roligt att leka fram ett alster med alla bestämda delar som skulle vara med!!

Så idag bjuder jag er på en film där jag lekt med 8 olika sätt att använda The Crafters workshop templates tillsammans med Julikitet.




Å så klart finns det ju bilder oxå :)

 Jag började med ett av de Classic Cardstock som ingick i kittet och skapade en bakgrund med hjälp av mallarna från The crafters workshop.



 Här har jag stanstat ut en banner med Tim Holtz dies och så stansat ut titeln i Glassine paper med hans nya alfabet. Sist målade jag bokstäverna med lite Smooch.





Jag gjorde en fotomatta av den fina säckväven som var med i kitet, och så fick de söta metallblommorna dekorera kanten.



 En oval chipboardbit låg det oxå i kitet och den klädde jag med en bit Stickyback Canvas och stämplade med en textstämpel över hela. Efter det så stämplade jag dit en liten fjäril och fäste en pebbles över. Jag kletade lite guld runt kanten och så limmade jag fast spetsen runt om.

Jag knåpade ihop en blomma av tyllen och det fina organzabandet och i mitten fäste jag en av plastblommorna.

Det som var det största problemet för mig var galgen... Vad sjutton skulle jag göra med den, tyckte inte den passade in någonstans... Men efter lite klurande så rev jag till en pappersbit av den vita cardstocken och distressade den med Vintage Photo och limmade fast fjärilen på pappersrullen. Sist limmade jag fast rullen på galgen och så fick den hänga i spetsen...



 De här är det vävda bandet som var med i kitet, det har jag färgat brunt med Glimmer Mist. Sen limmade jag fast det, vek metallblommorna på mitten och limmade fast de oxå och sist rosorna. Jag kletade på lite guldvax oxå.




 Här är min lilla blomsamling!!

Jag har använt allt papper som fanns i kitet till att skapa blommorna, sen distressade jag och waxade med guld igen.

Den översta blomman är gjord av snörstumpen, gillar den massor :)



Å så tag:en. Jag klädde in den med Tissuepappret och limmade fast lite dekorationer på.



Utstansade bokstäver i den fina ramen jag skapat med Modeling Paste (på videon visar jag hur jag gör).

Övrigt material som jag använt finns i videon :)



Det var allt från mig, nu väntar jag med iver på alla bidrag 
som kommer att drälla in de sista dagarna!!

Kram
BellaMio

2 kommentarer:

  1. åh vad många fina tips vi fick idag, vill prova alla med en gång hihi
    kramar Annette

    SvaraRadera
  2. Läckert läckert! Tur att du inte får vara med och tävla... ;-)

    SvaraRadera