onsdag 6 juli 2011

Vintage bröllopskort

Godkväll! Hoppas ni har härliga dagar nu, i Södertälje har det varit underbart väder idag så jag har tillsammans med större delen av familjen tillbringat eftermiddagen på stranden. Man måste passa på medan det är så fina dagar!

Men pysslat har jag gjort också minsann, några morgontimmar gick åt att skapa det här kortet i lite vintagestil med sååå underbart papper från Websters.

Papperet heter Serenity och har så vackra milt blå hortensior på. Som bas har jag en grön cardstock och som fotomatta under det mönstrade papperet har jag en matchande blå cardstock. Bilden, ja det är från ett av Inkidos klippark som jag har suktat efter så länge och äntligen slog till och köpte. Jag lovar, jag ångrar mig inte för en sekund.



En liten close-up på de vackra rosorna, de vita de turkosblå och den stora ljusgula, de jag länkar till är utan tyll men lika vackra. Under och på kortet i övrigt skymtar flera olika metalldekorationer, de är helt underbara, sååå vackra och man förhöjer verkligen sitt alster med dem. En liten skymt ser du också här av den vackra pyntegrenen, ljuvlig!

Min symaskin har fått jobba lite, hittade en matchande grön tråd, tycker att ett par sömmar ger ett mer arbetat kort! Och ja, jag vet att jag tjatar! Jag har använt en tag som dekoration under fotot, jag bara inkade den med lite distress Peeled Paint och så knöt jag en rosett av det vackra Seam binding-bandet.

Det var allt för mig för idag!
Jag önskar er alla underbara dagar som jag hoppas att ni ser till att använda på bästa sätt!
Kom ihåg att dagen idag får du aldrig tillbaka! Men den kan leva kvar som ett härligt minne i ditt hjärta!

Kramar i massor!

Cath.

4 kommentarer:

  1. Såå kanonfint med de turkosa rosorna de lyfte verkligen fram det turkosa på pappret
    Snyggt kort

    SvaraRadera
  2. Superfint bröllopskort!
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Linda Kindberg8 juli 2011 kl. 18:59

    Så fint kort! Pappret har helt gått mig förbi,
    blev jättesnyggt till den svartvita bilden och
    dina fina dekorationer.
    Kram

    SvaraRadera