söndag 28 augusti 2011

Fåglar fåglar...

Hej igen!

I det här kitet var det en massa söta små fåglar med (Love birds - Collections elements) och papper från Simple Stories och serien Destinations!
Härliga papper som gav mig möjlighet att göra en LO med ett foto från någon av alla mina resor!

De olika texterna är utklippta ur pappret, så är också bården under fotot. Stämplarna kommer från Tim Holtz och är stämplade med distressdynorna Rusty Hinge och Forest Moss.

Två långa pappersremsor snurrade jag ihop och limmade fast. Minirosor, band och snygga metallblommor fick dekorera!

Det var med två oerhört söta små minikuvert också, perfekt för en liten notering om något värt att minnas kring fotot/resan. Fåglarna har jag färglagt med Glimmer Glam nyansen Dirty Martini. Glittrar så snyggt!

Nästa alster är ett kort. Jag är ju kortmakare innerst inne.. Jag bestämde mig för att bygga upp ett motiv här. Stämplade med en del av stämpeln med en fågel på en gren från Tim Holtz (en mindre variant av den finns i stämpelsetet Urban Chic i butiken), placerade mina fågelholkar på grenarna och band dem samman med en glittrig tråd. Klippte till lite "gräs" på frihand och limmade fast.Fåglarna färgade jag in med distresser och sedan fick bröstet och vingarna lite glimmer glam Chandelier för att få lite mer liv. Det syns tyvärr lite dåligt på bilden... Fågelholkarna färgade jag in med glimmer glam Espresso Bean.
Texten love birds klippte jag ur ett ark med texter som var med i kitet (Birdie Words Craft).

Ytterligare ett minikuvert, små söta pärlor på metalltråd, minirosor och metalldekorationer.

Lite mer dekorationer... banden och spetsen försvann lite bakom mitt gräs tyvärr! =)

Allt material finns i butiken, jag hoppas ni tyckte om det här!

Vi ses igen om en vecka!
/Malin

2 kommentarer:

  1. Så snygg layout och kortet är bara helt outstanding! Sååå läckert! Tusen tack för all inspiration! Kram!

    SvaraRadera
  2. Jättefin LO och helt UNDERBART kort!!!Jätteroligt att ha dig här i bloggen :), du inspirerar verkligen!
    Ha det gott! Kram/ Eva

    SvaraRadera