torsdag 3 november 2011

Tips & Trix-torsdag - Miniorganizer

Ja det har ju redan börjat så smått att bli juligt här i bloggen så jag tänkte passa på att visa hur jag gör en liten organizer som är perfekt som julgåva. Tänkte jag skulle göra 4 stycken som dottern kan ge till sina fröknar.

Å så vill jag ha en till mig själv oxå :) Jag brukar alltid varje år göra en kalender eller liknande att skriva upp alla presenter och julklappar som jag köper under året. På det sättet har jag koll på vad jag har gett bort så det inte blir dubbletter och denna gången gick jag steget längre och gjorde ett par fickor att spara kvittona i oxå.

Den är inte speciellt svår att göra så jag hoppas ni provar!

Och som vanligt får jag be om ursäkt för den kassa kvalitén!! Blir så trött på youtube, 
inte ens de kan hjälpa mig att lösa problemet!!


Och här kommer videon på hur ni gör de praktiskt fickorna:

Dessa fickor är anpassade i måtten att passa till den lilla organizern, men så klart funkar de ju att ha i album, på kort m.m. oxå :)



 Jag ville inte ha några dekorationer på framsidan för att de skulle bli förstörda när min lilla mini ramlar omkring i min handväska. Och så var ju pappret så snyggt att jag faktiskt inte tyckte att det behövdes heller :)



 När man öppnat den ser den ut så här! Precis allt jag behöver, fickor, en penna och så ett block för lite anteckningar.

Har du inget block som passar kan du ju alltid kolla in den här videon där jag visar hur du superenkelt gör egna anteckningsblock!



Och så fickorna! De är av dragspelsmodell så det får plats litegrann och så den söta stängningen med organzabandet som jag gillar så mycket...


Material: 
Correspond - My Minds Eye 
Enamored Embrace - Äldre papper från Graphic 45
Brunt sidenband
Tattered Angles Glimmer Mist - Suede
Distress ink Brushed Courduroy



Kram
BellaMio

4 kommentarer:

  1. Så jättefin den är jag önskar så att du hade återgett måtten i cm då jag inte har en så fin linjal som du
    Mona

    SvaraRadera
  2. Jättefin !!
    Bra videos, där tyvärr en del av texten fallit bort...
    Gillar dina videos !!!

    SvaraRadera
  3. Jätte fint....

    Skulle gärna vilja pröva men måtten försvann i videon. Skulle vara tacksam om man kunde få måtten i cm Så kanske man skulle klara av att göra en.
    Om det inte är så mycket besvär

    SvaraRadera
  4. Så många fiffiga saker man kan göra :)

    SvaraRadera