tisdag 6 december 2011

Ser du stjärnan i det blå?

Nå ja, min stjärna är inte blå, men idag bjuder jag på en video där jag visar hur jag gjort en fin julig stjärna som jag har hängt i mitt köksfönser!



Eftersom en del önskat en tutorial på hur man gör dessa stjärnor så ville jag gärna 
visa för det är väldigt enkelt!




 Visst blev den ganska fin?

Jag har använt ett papper med mönster på båda sidorna som jag både mistat och embossat!


Ett brett organzaband och en pärla i mitten tyckte jag räckte som dekoration.



 Här ser man det finfina embossingpulvret!! Det är det nya som kommit in i butiken
och gillar du att embossa m.m. så ska du definitivt köpa dig en burk och prova! Jag är helt såld 
och har nu köpt allihop, hahah!!

Använt material:
Det nya läckra Embossingpulvret
Pärla



Jag har även hunnit med att göra en söt liten lykta!!

  Den här har jag gjort med hjälp av den fina stämpeln från Toomuchfun Stamps.



Jag har stämplat upp 5 stycken motiv och färglagt dem. Sen är det bara att klipp upp vingarna (det är utmärkt på stämpeln vart man ska klippa) och sedan montera ihop de 5 bitarna. Så klart kan man göra med hur många eller hur några delar man vill. Jag upptäckte att gör man med 5 så får precis ett värmeljusglas från IKEA plats inuti :)


Material som jag använt:
Ljuslycktestämpel (som även går alldeles utmärkt att använda som fin julklappstag!!)
Distress Ink Pad - Stormy Sky och Weathered Wood


Kram
BellaMio

4 kommentarer:

  1. Eva Kjällsdotter6 december 2011 kl. 08:21

    Dessa stjärnor är enkla att göra. Jag har gjort en till Pysseltagen i storlek 3"x3". Den finns att titta på där. Den som jag hade gjort och bifogat i "Min Dag" var i storlek 6"x6"

    SvaraRadera
  2. Stjärnan är supervacker... det ska jag genast prova!!! Lyktan är fin den med :)
    Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  3. Underbar sjärna och lykta.
    Får nog kika närmare på de där nya embossingpulverna
    Kramis

    SvaraRadera