onsdag 28 december 2011

Snart nytt år...

Och om man som jag inte hunnit med så många julkort som jag faktiskt hoppades på så får man ju satsa på att skicka iväg några nyårskort! Jag letade lite inspiration här i bloggen (bara torsdagsinläggen är en guldgruva) och då hittade jag det här stjärnkorts-tutorialen som Mio gjort, helt underbart och nu var det äntligen dags för mig att testa (jag är så långsam med allt ;D)!

De här papperen från Bo Bunny är ljuvliga; Vines och Wild flowers. Jag ville inte dekorera så mycket då jag ville låta papperen tala mer. Jag får nästan vårkänslor när jag ser dessa papper, och jaaa, med tanke på vädret så är det inte heller underligt att man får vårkänslor. Mina yngsta barn fick varsin fin snowracer i julklapp, undras om man kan sätta hjul på dem ;D.
Stansade ut blommor med hjälp av Retropunchen och satte i en vit ros chalkad med Peeled paint och sprayad med Perfect pearl . Blommorna får sällskap av en frostad rosa blomma, underbar!!!
2012 har jag stansat ut med Tim Holtz Upon a time som verkar slut i butiken nu. Kortet pryds också av en vacker grön cameo!
Och så här ser kortet ut uppvikt. Jag har satt i en die från Spellbinder som inte finns längre, men spana gärna in de vackra nyheterna, "måste ha" hela bunten, i alla fall är det väldigt svårt att välja!

Måste passa på att tipsa om en kategori som i alla fall inte jag sett tidigare; STORPACK! Där kan det löna sig att kika in, kanske är det något man använder mycket av eller så kan man ju sambeställa med någon pysselvän!

Jag vill önska er en god fortsättning 
och ett gott nytt pyssligt 2012! 

Kramar, Cath.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar