onsdag 1 februari 2012

Tävlingsbidrag - Januari månadsutmaning

Nu har även de sista bidragen kommit in!!! TACK alla för jätteläckra bidrag och massa inspiration. Återkommer med vinnaren på söndag!

Kram
BellaMio

Bidrag nr: 14


 "Här kommer mitt bidrag till januari månads utmaning. Kul utmaning, har aldrig gjort ATC-kort innan.
Jag har använt vitt CS som jag med distress ink - Tattered Rose och Stormy Sky, och vatten färgat. Sedan har jag stämplat med Inkidos mini fjäril och ritat dit streck i "flygbanan". Har även satt eyelets i hörnen så man kan ha dem i en ring.
// Tussling"


Bidrag nr: 13

"Hallå!!
Här kommer då äntligen i sista stund mitt bidrag till januari månadsutmaning, ATC kort.
Kortens namn: "alfabet"
Jag har användt beige CS i botten och Graphics 45-renaissance fair collection-venerisk lace.
Blommorna har jag stansat ut i båda papperna, mistat, distressat och schalkade. I mitten har jag satt en stor pärla. Bokstaven är 3D lackad. Bladen är gjorda i grön CS, torr embossade, mistade, distressade och schalkade. Alla kanter är raspade och schalkade med distress ink- vintage photo.
Hoppas jag fått med allt! Jättekul utmaning att göra!!
Mvh Helen Livgård"
 


Bidrag nr: 12

"Hej!
Här kommer mitt bidrag av ATC-kort…
Första gången jag har gjort några sådana!
/Pillan" 


Bidrag nr: 11

"Här kommer mitt bidrag på ATC korten. Jag kallar mina kort för "mina första".

Jag har använt vitt tjockt papper, och sen har jag samma mönster papper på alla.
Jag har olika dekorationer på alla för jag ville inte att alla skulle vara lika.
Hello Kitty i en rosa blomma, plåt hjärta som jag tagit metall vax på, en grönrutig blomma som jag har en pins på (har själv gjort pinsen) mm.

Jag tycker att det var roligt att göra detta och ska försöka göra fler utmanningar.
Hälsningar Ebba 11 år"
 


Bidrag nr: 10


 "Hej!
Här kommer mitt METALLIC ATC bidrag. Jag har använt grå CS, som jag gjort mönster i (lite kugghjul mm). Sen har jag tagit lite metallic rub on (guld, brons och grå/grön) över mönstret.
På den vita blomman sitter en "metall" knapp (för tex jeans) och uppe i det vänstra hörnet har jag satt en öljett så att man kan samla dem i en ring .
Kul utmanning! Mvh Malin Wiberg"
 


Bidrag nr: 9

"Hej!
Trevlig utmaning, jag gillar att göra ATC kort.
Har länkat i min blogg till er utmaningen.
Jag bifogar två bilder.

Ha det gott!
Mvh
Lisa //Lisa-olsi"



Bidrag nr: 8


"Hej!
Här kommer mitt bidrag till januaris utmaning ATC-kort.
Detta är mina första ATC-kort, det var riktigt roligt att göra, sen att de kommer att delas ut till mina vänner råder ingen tvekan.
Jag har tagit tre bilder, det ena är med alla sex korten tillsammans, nästa med ett närbildsfoto och sist ett på bak och framsidan tillsammans.
Materialet som jag har använt är vanligt vitt cardstock, designpapper från Maja Design " mina vänner" tyckte att dessa verkligen passade till mitt tema som just är "MINA VÄNNER", sen har jag använnt lite smått och gott när det gäller övriga dekorationer."



Bidrag nr: 7
"Hej! Här kommer mitt bidrag till Månadens utmaning. ATC kort har jag aldrig gjort förut,men det var roligt.
Har använt mig av brun cardstock som jag fäst papper på. Embossat hjärtan,gnuggat på lite rub-ons och distressat.

Mvh Emelie"


Bidrag nr: 6

 "Hej
Här kommer mitt bidrag till Januariutmaningen. Har inte gjort några ATC förrut. Kul med något som utmanar och som är nytt (i alla fall för mig). Har gjort sex kort med temat dinosaurier. Har använt stains för att grunda korten. Sedan har jag embossat olika stämplar med dinosaurie motiv. Har även lagt till lite band, knappar och brads. Har också ritat lite på frihand på en del av korten.

Tema: Dinosaure Love

Kram Nick"


Bidrag nr: 5


"hej!
här kommer tre bilder ett med alla sex korten med framsidan uppåt,ett med närbild på baksidan och en närbild på stämpel o splash.använde mej av ljusturkoscardstcok,sedan målade jag den med broken china tim holtz distress.splashade ut lindsays blue,sedan maskade jag med brunt o även stämplade med brunt.
mvh
pernilla e"
 


Bidrag nr: 4


"Hej!
Här är mitt bidrag till januariutmaningen. Första gången jag gör ATC-kort
men det var väldigt roligt :)
Har använt ljusgrått cardstock som jag distressat med Vintage photo och Walnut stain,
sen mönstrat papper ovanpå det. Orden har jag skrivit ut och embossat med clearpulver.
Tejpat fast en spetsbit och gjort ett hjärta av 3D-lack :)

Mvh Emelie"
 


Bidrag nr: 3


"Hej!
Här kommer mitt bidrag till denna kuliga utmaning ; )).
Dessa atc-kort är vänskaps kort, jag har redan fått ett utav min vän, så jag spinner vidare på hennes kort.
Mer info i min blogg.
Kram Johanna

(jag har även med en bild på matrialet)"


Bidrag nr: 2


"Hej!
Här kommer mitt bidrag till januari utmaningen.
Jag har använt ljusgul cardstock som jag stämplat text med svart vattenfast stämpeldyna.
Motiven har jag stämplat med watermark stämpeldyna och embossat med clearpulver. 
Ovan på detta har jag distressat med ”festive berries” stämplarna är Tim Holtz. 
Lite bling och glimmer mist som avslutning.
Kul utmaning.
Mvh
Siv"


Bidrag nr: 1





"Hej, vad detta var roligt, här kommer mitt bidrag:
6 st små kort. Basen är ett vitt papper som jag distressat i färgerna dusty concord, milled lavender och faded jeans.
Stämplat blad och en fjäril i samma färger och sedan lagt i lite med gelly roll glitterpenna i konturerna.
Stämplat kapsylerna i svart och sedan lagt Glossy accents på dom, lite spets och blingblomma och pärlor.

Kram Sussie"



Tack för ditt bidrag! Och ni andra, passa på att skicka in vackra ATC:er till oss nu!

Kram
BellaMio

2 kommentarer:

  1. Ohh äntligen ett bidrag. Ni vet väl att man alltid väntar med spänning på era bidrag och att det är alltid lika kul att se vad ni gör. Nybörjare som gammal veteran;))))
    Snyggt jobbat Sussie!

    SvaraRadera
  2. Ååååh nej!!
    Ser ju nu att jag råkat sätta fast två likadana ord! :O (Närhet), så skulle det ju inte vara! Alla korten ska ju ha olika ord. Men jaja, då vet jag till nästa gång att jag måste ha lite extra koll ;)

    SvaraRadera