måndag 30 januari 2012

Tick tack...

Hej på er!

Har ni sett dessa dies från Spellbinders? :



Retro Mod Clocks! Visst är de läckra?!  Inga "dussin-dies" direkt och just nu faktiskt till REA-pris!
Är nybliven lycklig ägare till dessa och när jag började fundera över vad för roligt de kunde passa till (...klockor?...tid?...osv )  så var det första som dök upp i skallen en gammal favoritlåt från 80-talet..

...nämligen denna :) (ber om ursäkt för fotot, har som vanligt inte lyckats fota i dagsljus) :


Visst känner ni igen den, Cyndi Laupers fantastiska megahit :) ?
Tyckte den kunde passa bra som Alla Hjärtans Dagskort. Bakgrunden är inspirerad av ett kort i senaste numret av tidningen CraftStamper som brukar finnas i shopen. Med varje nummer följer en stämpel, och med detta numret var det hjärtat ovan som jag stämplat på vit CS, klippt ut 2 ex av, färgat med distresser och lackat med Glossy Accents. Bakgrunden är gjord med distress stains och lite mist, och sen har jag stämplat hjärtan huller om buller , först med röda nyanser och sen överst med vit Gesso. Till sist strött över lite Silver - Aged Embossing Enamel och värmt underifrån. Några textremsor med strofer ur låten- och så klockorna förstås :).

Ett till kort fick det bli med den sista klockan...har äntligen kommit mig för att testa Metal Tape Art och har man väl börjat är det svårt att sluta - urkul :). Så denna klocka fick finna sig i att bli övertejpad ( med Biltemas aluiniumtejp):


För att få lite mer höjd och tydligare relief stansade jag ut två klockor ur CS och limmade ihop. Funkade riktigt bra, till och med det embossade mönstret på klockan framträder genom metallen :).

Och så här ser kortet ut:


För att få de olika strukturerna har jag använt Magic Mesh uppe till vänster, punchinella nere och uppe till höger. Tvärs över, under klockan och texten, ett sorts crispyband fast med mycket grövre "maskor". Bokstäverna av  är TH grungekit "Alphabet soup". Har gått över metallen med stålborsteverktyg för att matta den och få den att se gammal ut, sen lite alcoinks i blå och gröna nyanser. Sist målat över allt med svart acrylfärg som man sen snabbt torkar bort det allra mesta av. Älskar det gamla, slitna utseendet som det ger :).
Blommorna och bladen visade jag här. Embossat kanterna på den övre med samma embossingpulver som förra kortet. Den nedre fick en metallblomma och en plastros i mitten med metalwax silver på.

Mer klockor kommer nästa måndag misstänker jag :)...

Ha en skön måndag!

KRAM!
Eva

1 kommentar: