torsdag 26 januari 2012

Tips & Trix-torsdag - Vattenpensel

I mitt senaste DT-kit fick jag med en sån där vattenpensel. Ni vet en sån här man fyller med vatten och sen är det bara att måla på :)




Jag tycker de är jättebra när jag färglägger, men så klart går ju dessa braiga penslar att använda till mer än att färglägga motiv med!

Jag färglägger mina blommor på ett enkelt sätt med dem...



Smidigt och enkelt tycker jag!


 Tycker det blir himla bra!!! Först lite starkare färg som sen tonar ut i ljust ljust. Me like :)

Jag använder akvarellpapper (för det tycker jag bäst om, men det går med cardstock oxå)  och till just den här blomman har jag använt medium och large Retro Flower Punch. Och en wellpappveckare!



 Till den här rosa har jag använt Victorian Velvet och så glitter på kanterna.



Och till den här blåa är det Broken China och så Stickles på en del av blombladen.


Jag gillar verktyg som man kan ha till många saker och det här är bara en av alla målarsaker som jag använder penseln (min är i storleken small) till! Har du inte en tycker jag du ska köpa en och prova :)


Kram
BellaMio

1 kommentar: