tisdag 10 januari 2012

Vänskap

Jag har aldrig tidigare gjort ATC:er så när jag såg Ericas månadsutmaning bestämde jag mig för att prova!!! Och det var jättekul!!! Gissar att det lätt kan bli beroendeframkallande, hihi...



Jag valde temat vänskap och att göra min serie i rosa och brunt. Fina, fina färger!

 Och så här blev de!!

Jag började med vit cardstock och färgade in den med Tattered Rose, Victorian Velvet och Vintage Photo.


Sen stämplade jag med en textstämpel på ena kanten och så embossade söta fåglar på den andra.

Eftersom jag inte kan göra ett alster utan blommor så stansade jag ut 6 Paper Rosettes, dekorerade mitten med lite tyll runt en knapp, det fick räcka som dekoration...



Hittade ett rosa spillpapper som jag rev kanten på och sen tejpade fast.

Jag skrev ut 6 söta ordspråk om vänskap och färgade in dem innan jag klistrade fast dem oxå.




Alla lapparna med ordspråken har jag lackat med Glossy Accents.


Lapparna är färgade med Antique Linen och kanterna med Vintage Photo.



Kanten på det rosa rivna pappret har jag oxå färgat med Vintage Photo.



Denna tycker jag är såååå fin!



Jag rundade hörnen på mina kort med en punch från EK Success.



På baksidan har jag skrivit namnet på min serie, numrerat osv enligt konstens alla regler. Nu är mina fina ATC:er färdiga att ges bort till goa fina vänner!


Jag hoppas att även om ni aldrig har gjort ATC:er tidigare att 
ni provar nu för det var riktigt roligt!

Kram
BellaMio

4 kommentarer:

  1. Hvor er de søde dine atc kort, og med gode tekster på. v.h. morkaren.

    SvaraRadera
  2. Jättefina kort, synd bara att man inte kan titta på filmen för att den är privat???

    Kram Sussie

    SvaraRadera
  3. Oooopppsss!!! Hur sjutton kunde jag glömma att ändra det? Nu är det fixat Sussie och det går alldeles utmärkt att se filmen nu :)

    SvaraRadera
  4. Jättefina ATC! Jag är också ATC-biten och medlem i ATC Sverige. En Yahoo-grupp där vi byter ATC med varandra utifrån massa roliga teman.

    SvaraRadera