söndag 5 februari 2012

Ett hjärta och ett kort!

Här kommer mitt första inlägg som gästdesigner här hos Pysseltagen och då tänkte jag dela med mig av lite inspiration inför alla hjärtans dag som kommer.

Jag har målat ett hjärta med vit akrylfärg och sedan dekorerat med tissue tape, där efter sprayat med rosa glimmer mist och detta är på båda sidorna av hjärtat. När detta har torkat stämplar jag med en krona stämpel med distress vintage photo.


På denna sidan av hjärtat har jag stansat ut ett Tim Holtz hjärta i rosa cardstock och även mistat detta plus målat på med clear crackelpaint. Vingarna tyckte jag kunde passa bra här, även dom från Tim Holtz. Blommorna är vita i grunden, den ena är mistat med rosa och den andra är chalkad med distress vintage photo samt chalkat runt de rosa hjärtat. Dekorationsbär och pärlor på tråd kom också med.

På denna sidan blev det en stämpel från RoxStamps. Blommor ,som jag gillar, en vit som är chalkad med vintage photo distress och en liten rosa blomma. Bladen är utstansade med Martha Stewart stans i vit cardstock.


På kanten ett sött spetsband

Grunden till kortet är med vit cardstock, insidan är med en liten låda som man kan lägga i något gott el fint. Jag har gjort på samma sätt som jag har gjort på hjärtat med tissue tapen, misten och stämpeln.

Här på framsidan blev det blommor och blad samt en charms som liknar ett vykort med texten "I love you"

På insidan ett pappet från Pion Design. Den lilla lådan är gjord på samma sätt som framsidan med tejpen och färgen.


Material:
Mönstrat papper från Pion Design, vit cardstock
Tim Holtz: dies, vingar, krona stämpel, tissue tape
Papier-maché hjärta, Martha Stewart stans, vit akryl färg, rosa glimmer mist, distress ink
Stämpel från RoxStamps

Ha det så bra!!

Kram Karolina

2 kommentarer: