onsdag 8 februari 2012

Gult och blått!

Hallå där! Idag är jag tillbaka igen med en nyskapad layout. Jag har lekt med ljuvliga papper från Prima och söta dekorationer. I mitt GDT kit låg spännande små flaskor som innehöll magiskt pulver. Har du inte testat Embossingpulver utmanar jag dig att göra det nu. Jag valde att använda ett guldigt på mina löv och ett som heter Shabby blue på mitt Chipboardhjärta.


Turkosblått är en av mina favoritfärger och så här tillsammans med lite mättat gult är det verkligen snyggt! Det ena mönstrade pappret fick ta mycket plats och ramades in med olika stansade kanter. Jag samlade alla dekorationer i cluster runt mitt fotografi.


Pappersdoilien som sitter bakom fotografiet har jag färgat med lite Akrylfärg.


Här ser man hjärtat lite bättre. Jag grundade det med samma turkosa färg som jag målat mina löv med. Sedan duttade jag lite Embossingdyna slarvigt på hjärtat och strödde ut mitt pulver. På de målade löven använde jag samma teknik men använde ett guldpulver.


På några av mina blommor använde jag först ett ganska tjockt lager av Studios Multi Medium. Sedan strödde jag ut små söta micropärlor. När de torkat lade jag ännu ett lager Multimedum som lack. I mitten fäste jag en guldig halvpärla. Riktigt läckert, eller hur!

Tack för att jag fick inspirera lite! Kramar från Ullis/LillBlomman!

Detta material har jag arbetat med: Papper Prima Alla Prima Chiaro och Ferrulle, Doilie, Blommor Prima, Chipboard hjärta, småpärlor, enamel embossing guld, enamel embossing shabby blue, halvpärlor, blad, akrylfärg, cardstock, smalt organzaband.

1 kommentar:

  1. Så fine detaljer på denne. Har aldri embosset på en layout før, men kanskje det er på tide... Kjempefint med de småperlene på blomster!!
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera