onsdag 1 februari 2012

Månadsutmaning Februari!

Idag gör jag mitt allra första inlägg som Gästdesigner här hos Pysseltagen och det är ingen dålig start jag har fått äran att göra! Jag bjuder både på Februaris månadsutmaning plus ett inspirationsalster! När jag skulle bestämma vilken utmaning jag skulle hitta på blev valet lätt, en skiss! Jag älskar att rita skisser men så när jag började skapa mitt inspirationsalster väcktes ännu en idé. Jag tycker verkligen om färger, alla färger, att hitta roliga och kanske lite utmanande kombinationer är väldigt inspirerande. Så förutom skissen har ni fått fem olika färgkombinationer att välja på. De tre färgerna som du väljer skall vara representerade på ditt alster men du får lägga till en liten mängd vitt och svart, men tänk på att den skall vara liten.


Här har vi skissen! Vrid och vänd på den, lägg till och plocka bort men det skall tydligt synas att du utgått från skissen när du skapat ditt alster. Du får skapa både layout, kort eller alter. Se övriga regler här under fliken!


Första färgkombinationen: ljusrosa, röd och turkos.

Andra färgkombinationen: knallrosa, knallgrönt och knallorange.

Tredje färgkombinationen: ljusblå, brun och röd.

Fjärde färgkombinationen: brun, guld och orange.

Femte färgkombinationen: lila, gul och turkos.

Jag fick så härligt knalliga papper i mitt GDT kit från Bo Bunny som fick ange en av färgkombinationerna! Här kommer min inspirations layout! Det blev en glad och färgsprakande sida om min lilla solskensunge Viggo!


I botten använde jag ett orange/rosa papper som jag tonade ner lite med gesso runt mitt foto. Jag valde att fodra gröna strippar med lite mörkare rosa papper.


Var inte rädda att ändra på färger om ni har dekorationer som inte passar exakt som ni vill i färg. Denna superfina blomman är Pysseltagens egna, wow,så fin! Den var beige men jag har mistat och inkat den grön istället. Jag har även ändrat färg på löven och målat metallbommorna gröna. Mina gröna Doilies har jag inkat med Distress Ink och en blending tool. De är så fint embossade och det framkommer mer när man sätter färg på dem.

Nu ser jag fram emot att få se era vackra tolkningar av skissen i härliga och modiga färgkombinationer! Många kramar från Ullis/LillBlomman!

Detta material har jag använt: Bo Bunny Garden girl, Bo Bunny Vines, Dolies, sammetsblomma, blad, metallblommor, blommor Prima Alla Prima, , Mulberry Gardenia, Distress Ink Pad Peeled paint, Gesso, akrylfärg, kantstans och spets.

4 kommentarer:

  1. Wow vilen läckert färgglad LO med massor av fina detaljer på!!
    Ska absolut försöka hinna med utmaningen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så kul utmaning!! Riktigt i min smak :)

    SvaraRadera
  3. Så lekker! Utrolig fresh fargekombinasjon - en skikkelig glad-layout.

    SvaraRadera
  4. När ska det vara inne? Hittar inget datum.

    SvaraRadera