torsdag 1 mars 2012

Tips &Trix Torsdag! Biljettdies

Hej!

Ja, då var det torsdag igen och jag tänkte visa er hur man använder den fyndiga diesen som RoxStamps släppte till sina nya biljettstämplar.


Jag har använt diesen och några av de underbara stämplarna som ni hittar här.



Diesen är väldigt smart!;) Börja med att ta en tom skräpbit i lagom storlek. Stansa ut en blank biljett. Detta blir din hjälpmall.



Stämpla din önskade biljett på en bit cardstock.



Nu tar ni den första biten cardstock som ni stansade ut. Ni har kanske märkt att det finns två små håll utstansade i det ena övre hörnet och ett i motsatt hörna. När ni har lagt mallen på plats över stämpeln ska ni ta och rita i de båda hålen med tex en blyerts



Ta bort mallen och ni har fått två små ringar som ni ska använda när ni nu ska stansa ut biljetten.




Nu tar ni diesen och lägger på biljetten ni stämplat. För att få det rätt ska ni se till att de små ringarna vi gjorde med mallen hamnar i diesens håll. Jag brukar sätta en bit tejp för att disen inte ska flytta sig. Stansa ut!



TaaDaa.. En biljett har blivit utstansad.



Ett annat litet tips! Har ni kanske denna dies från Tim Holtz så kan ni stansa ut biljetterna och stämpla på dom.

Nått litet har jag gjort med mina underbara biljetter!;)


I butiken har det funnits små söta rullar med underbara band på. Min hjärna började ju så klart att spinna idéer så fort jag såg dom;)



Lite rosor och dekorationsbär!




När man knyter upp rosetten så kan man rulla ut pappret. Liknar nästan en pergamentrulle;) Tanken jag hade med denna var att man kan skriva ett litet meddelande, kanske några små bilder på barnen.


Utsidan!

Använt material;

RoxStamps Dies
Roxstamps Stämplar denna och denna
Cardstock
Rosor
Dekorationsbär
Lite olika Tim Holtz stämplar till bakgrund
Distresser till stämpling


Ha en trevlig torsdag!

Kram

Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar