söndag 15 april 2012

2 kort på en gång..

Mitt inlägg kommer lite sent idag pga av att vi haft dataproblem här hemma. Men istället så bjuder jag på 2 kort som jag har gjort. :D

Det första kortet

Till detta kort har jag använt samma papper som till vintagekortet jag visade förra söndagen. Men denna gång har jag gjort ett helt annat kort. Jag har även stämplat ett sååå sött motiv och färglagt det för att matcha blommorna *ler* Den lilla tagen går att plocka ut.

Papper MME- lost and found2- blush sweet eiffel och blush pintuck.
Blommor - prima medow lark hand maid paper flowers
tag- magnolia Tilda tag.
band och spets - organsa pink och spets bomull rosa.
Stämpel- teddy bear gang.

och så här blev kort nr två

ett kort i härliga vårfärger. Som bakgrund har jag använt Trendy tape istället för papper. Tycker det blev jätte läckert. De små tulpanetna är en die, där jag stansat ut blomman i en annan färg. jag har chalkat runt kanterna på kortet med grönt.
Sen dubbla rosetter med organsa band och lite pärlor *ler*

Material
Tape- argale summer2 trendy tape queen and co.
cardstock- vit, grön och orange
die- memory box dancing tulips
chalk- ingvild bolme rock moss
band- organsa - orange och ljusgrön
pärlor- yellow

Jag hoppas du gillar mina två kort och att du vågar använda färger du kanske i vanliga fall inte brukar göra :D
Glöm inte heller Aprils månadstävling.. den hittar du HÄR...!!

Kram Gäst- dt Johanna "pojjo"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar