fredag 1 juni 2012

Tävlingsbidrag Maj månadsutmaning

I det här inlägget presenteras allt eftersom de kommer in till oss, alla fina bidrag till månadsutmaningen för maj.

Bidrag nr: 11
"Hejsan!
Här kommer mitt bidrag till en härlig utmaning. De fina bilderna som man ska inspireras av sa mig "Sommarminne" och därav även titeln till min layout.
Ha det bäst!
Päivi"


Bidrag nr: 10

"Hej!
Här kommer mitt bidrag till månadsutmaningen. När jag såg bilderna tänkte jag direkt på stranden. Dock valde jag att bara tolka ordet "Strand" och inte så mycket på färgerna. Bilden är tagen på min syster och ingifta moster i juli förra sommaren på en strand på Öland. Fler bilder finns på min blogg.
Kram Emelie"
 Bidrag nr: 9

"Hej!
Här kommer mitt bidrag till utmaningen i maj. Kul att inspireras av så vackra bilder! Jag inspirarades av hav, vind och vatten och färgerna blå och grön. Så det blev en layout med ett gammalt foto från en strand på Teneriffa...
Hälsningar
Helen / Hegu"
 


Bidrag nr: 8
"Här kommer mitt bidrag till månadstävlingen! Jag inspirerades av motiven, dvs vatten, strand osv och av färgerna. Mitt motiv är mer kväll, men det är känslan i det som jag tycker påminner om varandra. Tyvärr blev det lite snett i fotograferingen, det har en tendens att bli så när man har mistat en massa, själva cardstocken kröker sig liksom :)
Ha det gott!



Bidrag nr: 7

"Hej!
Här är kommer mitt bidrag till utmaningen. Jag har precis börjat göra layouter så när jag såg de fina inspirationsbilderna visste jag precis vilka bilder jag ville scrappa, strandbilder. Bilden föreställer mig och min syster dock har vi båda förändrats en del i utseende då bilderna är tagna 2000 men det är kul att blicka tillbaka till olika barndomsminnen. Fler bilder finns i min blogg.
Ha det fint och tack för en rolig utmaning!
Johanna"


Bidrag nr: 6
"Hej!
Jag blev så inspirerad av bilderna att jag bara måste göra något. Jag älskar havet, och har förmånen att få bo nära. Bilden är från vår Göteborgsresa förra året som också handlade mycket om hav och vatten. Jag bara störtälskade den stora båten på bilden! Jag fick tillfälle att använda många bilder från resan och har länge funderat på vad jag skulle göra med bilderna på fiskarna som jag tagit från akvariet vi besökte. Min LO blev en liten frossa i havstema med en genomgående "blå" tanke.
Kul att använda stämplar också på LO:s - brukar jag inte göra så det var lite spännande.
Jag har lagt upp min bild och länkar till Pysseltagen på min blog.
//Helen"


Bidrag nr: 5
"Hej!
Här kommer ett bidrag till Maj utmaningen!
De fina bilderna påminde mycket om några foton som jag börjat tumma på häromdagen och gjorde att jag valde dem att göra en LO med. Jag ville få med färgerna och havet och naturen i LOn och ta upp den härliga somriga känslan. Det liggande pappret under snäckorna får mig att tänka på simmande fiskar eller kanske sjögräs. Pärlorna under vimplarna "Min Finaste" är sötvattenpärlor och snäckorna har jag hittat i Italien för länge sen. De båda rosorna har jag gjort.
Med vänlig hälsning
Ellinor" 
Bidrag nr: 4

"Hej!
Här kommer mitt tävlingsbidrag till Majutmaningen. Helt underbart fina sommarbilder som inspirerade mig till att skapa en LO från när vi åkte färja ut till Öckerö utan för Göteborg. 
Så själva havet på sommaren var en stor inspirationeskällan men även färgerna, blå, vit, gul och grön.:)
Tack för all inspiration!! //Sofia"
Bidrag nr: 3

"Här kommer mitt bidrag, jag har inspirerats av sommarkänslan i bilderna och det känns som att 
man har lite egentid på dem så jag har gjort en chokladask med uppmaning att njuta varje minut :)

MVH / Best regards 
Katarina Lundborg"


Bidrag nr: 2
"Hej!
När jag såg bilderna tänkte jag på bubblor, sommar och hur underbart havet kan vara. Jag minns när vi var små och åkte på semester och kunde leta snäckor och "skatter" på stranden. På mitt kort fick jag med några snäckor och bubblorna kom fram genom att jag gjorde ett "skakkort", Med detta lilla Sommarkort vill jag önska er en fin start på sommaren. 
Fler bilder på kortet finns i min blogg.
Kram Linda" 
Bidrag nr: 1
"Hej!
Här kommer mitt bidrag till månadsutmaningen. När jag såg bilderna tänkte jag direkt på detta foto som legat sedan i somras. Valde att göra bakgrunden som bilden med himmel, gräs och sand vilket även går igen på inspirationsbilderna...
Hälsningar Cecilia"

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara bidrag!!! Lycka till alla, visst var det en kul utmaning, älskar ju havet :) Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Linda Kindberg2 juni 2012 kl. 14:29

    Vilken inspiration ni bjuder på tjejer! Helt underbara bidrag- blir inte lätt att rösta fram
    en vinnare !! Tack för att ni skickat in!
    Kram

    SvaraRadera