söndag 10 juni 2012

cylinderformad väska

När jag såg de läckra  ormskinnsliknande papprena i webbutiken ledde tankarna mig direkt till en väska och resultatet blev detta:



Jag letade länge efter en mall av en cylinderformad väska men hittade ingen så därför har jag försökt knåpa ihop en själv.


Jag började med att klippa ut två cirklar som var cirka 10 cm i diameter. Sedan skar jag av en sida så att väskan ska kunna stå.

Efter det tog jag ett nytt papper och skar av det på den längt jag önskade på väskan (ca 23 cm). På varje sida (alltså sidorna som är fäst mot cirklarna) bigade jag 1 cm från varje kant och klippte sedan jack längt hela sidan så att de lätt skulle kunna fästas mot cirklarna. Sedan fäste jag ihop väskan och dekorerade den.

Väskan går att öppna där det vita bandet är fastsatt. Sedan satte jag ett grövre band som handtag. På de här bilderna har jag stagat fast bandet med lite ståltråd så att det syns hur det ser ut när bandet ståt upp.


Materiallista:

Blankt embossat papper - lila
Hug snug seam binding band - vit
Ribbat Satin band
Vita rosor
Blad

Ha en fortsatt bra söndag!

Kram Gäst-DT stina









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar