fredag 8 juni 2012

Sommarkänsla ?

Kyligt värre har det varit så inte känns det precis som sommar.
En LO med foton från en tidigare sommar kanske kan
bättra på sommarkänslan något.
Dock med lite annorlunda stuk. Jag tyckte fotona var svåra
att använda till ljusa sommarpapper så jag tänkte varför inte
då utmana mig med att ta mörka papper på en sommarLO!
Papperna är så gamla så jag nämner dom inte ens vid namn,
men visst känns det skönt när de lämnar lådan så där
blir plats till nya fräscha papper;) !!


Jag har varit flitig med min Edge scraper och inkat kanterna
Gesso, ostduk och stämpel från egna lådan bakom fotona.
Alfabet QK Dragonfly och Metro samt stickers.



Massor av retroblommor, minirosor och en egengjord blomma
med hjälp av den här diesen från Sizzix.
På blommorna har jag klistrat fast pärlor från pärlgrenar och pearls.



Här syns en bit av den breda spetsen som jag lagt dubbel och
ovanpå har jag fäst det här underbara bollbandet.
Avslutningsvis en rosett av organzaband, en stor härlig pins
och en liten charm med texten Life.



Med önskan om lite värme och sol till er alla!
Kram Linda




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar