söndag 1 juli 2012

Dreams...

Hej hej! Imorgon börjar nog många av er sin semester och får njuta av lite ledighet. Hoppas att ni  hinner med lite scrapping mellan utflykter och bad och allt som hör sommaren till.

Idag ska jag visa en layout som jag gjort. Den har ett litet budskap till min älskade systerdotter som jag tyckte var så bra: Dreams don´t work unless you do.


Jag började med att måla svagt med Gesso där fotona skulle placeras. Sedan använde jag svart fluid chalk och en tegelstensmask för att måla dit lite tegelstenar. Därefter satte jag fast fotona och texten. Alfabetet jag använde hade stora bokstäver i svart och små i vitt,grått och grönt. Men eftersom jag ville ha svarta bokstäver tog jag svart stämpeldyna på de små bokstäverna jag skulle använda och målade dem svarta. På alla bokstäverna har jag ritat dit vita prickar med vit penna. Jag stämplade dit grenen med fågeln och ritade linjer kring fotona med svart penna. Sist men inte minst satte jag fast några svarta pärlor runht fotona.




Materiallista:


Ha en skön vecka, oavsett om du har semester eller ej! ;)
Kram ztina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar