söndag 12 augusti 2012

Färgglatt!

Hej på er igen! Jag har faktiskt varken dött eller emigrerat, bara haft ett riktigt lååångt pysseluppehåll under semestern eftersom jag varit på resande fot en stor del av tiden. Nu är dock semestern slut och jag har jobbat en vecka igen.  Jippi ...eller inte...

I mitt sista inlägg i juni före semestern visade jag några väldigt enkla och snabbgjorda kort, varav ett med Pan Pastel-bakgrund och här kommer ytterligare några alster på samma tema. Har passat på att förena nytta med nöje, leka med färg, prova nya stämplar och samtidigt få till några bra att ha-kort för oförutsedda behov :)...

Först ett med Pan Pastels på akvarellpapper: 



Stämplarna kommer från ett kit som fanns för länge sen hos Pysseltagen, minns tyvärr inte namnet på dem. Textstämpeln är däremot från RoxStamps, gillar verkligen den.
Blommorna och damen är också färglagda med Pan Pastels m h a tops :). Ett band som enda dekoration och lite Glossy Accents på kjolen.


Nästa kort är också gjort med Pan Pastels fast på en halvblank kartongbit från någon förpackning: 


Jättebra yta för Pan Pastels visade det sig, färgen fäste väldigt bra och fick ett fint djup tyckte jag. Efter sprayning med fixativ stämplade jag med det fina trädet från IndigoBlu och diverse gräs. Huset är en stämpel som följde med ett nr av Craft Stampers, allt med Archival Ink Jet Black. Textskylten är en Spellbinders die och texten är embossad med ett turkosblått embossingpulver..
Lite Glossy Accents på ett av husen och några små blommor i trädet.


Även nästa kort är med Pan Pastel-bakgrund fast på Glossy CS. Det funkade också ganska bra fast färgen bet fast lite sämre än på den halvblanka kartongen ovan:


 Stämplat en ram med en bårdstämpel från byrålådan (Prima).  " Bidrottningen" och textstämpeln är ett par av alla de underbara nya stämplarna från Catslife Press.  MonaLisa och swirlarna är från TH-kitet Mini Classics. Några acryldroppar, lite Glossy Accents på kronan och fyllt i vingarna med glitterpenna.
Inget stort mästerverk kanske men det illustrerar ju texten väl :)...




Det var allt från mig för idag.

Ha det gott!

KRAM!
Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar