torsdag 9 augusti 2012

Tips o Trix


Hej på er! I dag blir det ett trix och ett tips och väldigt många bilder. Vi börjar med trixet, jag använder mej mycket av tagar och jag vill ha dom lite gammeldags och då var dom lite brunfärgade med en förstärkning i hålet, och just sådana är inte lätta att få tag i så då får man tillverka dom själv, till detta behöver man en tag punsch, en håltagare och en pytte liten cirkel punsch typ en halv ich.


Stansa ut en tag, ta sedan och stansa med håltagaren några små hål på en bit cardstock i en avvikande färg



sedan tar du cirkelpunchen och måttar ut mitten så gott det går och vips så har man en hålförstärkare



ganska fiffigt eller hur ?

och då var det tipset, jag har några gamla diabild formar liggandes som jag har använt ibland som dekoration, jag har målat dom med akrylfärg, har man inte en viss färg tar man vit akryl och droppar i av distressfärgerna på flaska i den nyans man vill ha så har man gjort sin egen speciella färg,


efter det så stämplar jag kanterna med olika småstämplar,


Här ser ni både tagen och diabilds formen,


Och så här blev dom färdiga tagsen

Hoppas ni får användning av dagen tips, önskar er en underbar helg och glöm inte bort månadstävlingen.

Tjingeling
Annette

1 kommentar:

  1. Jättesnygga tags och verkligen kul idé med diabildsramarna, det måste jag testa :)! Tack för inspirationen!

    SvaraRadera