torsdag 2 augusti 2012

Tips och Trix

Hej på er! Nu ska jag försöka mej på att visa en beskrivning på kortet som jag bloggade med i måndags, denna gång har jag valt riktigt fina papper.
Börja med att skär ut 6" på hela bredden av ett cardstock,
Biga vid 4" och 8"

Skär av 3/4" på den högra delen (som sedan ska vikas över, så att det blir en ficka)

Puncha ut en halvcirkel på mitten, (lättare att få tag på sedeln eller vad man nu tänker lägga i fickan)

Fäst med tejp på insidans kanter, ( den röda är otroligt stark)

Sedan är det bara att bestämma sig för vilka papper man ska använda, själv valde jag lite av dom nya
Graphic 45, a Ladies Diary Collection, helt fantastiskt fina.
Så här blev det färdiga resultatet


och insidan blev så här

Det var allt för denna gången, hoppas Ni får en underbar helg, på måndag är det många som börjar jobba igen, vi ses kanske då, ska försöka fundera ut något trevligt tills dess.
Tjingeling
Annette

Jag har använt följande:
Skärmaskin
Punch
Tejp
Cardstock
Mönsterpapper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar