lördag 8 september 2012

Litet album...

Hej!
 
Vad hände med sommaren? Det är redan September och tiden bara springer förbi;(
 Tack för alla fina bidrag till månadsutmaningen vi hade i Augusti;)

Jag har försökt få tid att färdigställa mitt album under en längre tid, men men ibland räcker inte tiden till och inspirationen tryter;)
Har äntligen fått ihop albumet så här kommer det!
 
 Det blir en del bilder även om albumet inte innehåller speciellt många sidor;)


Framsidan! Enkelt dekorerat med metall dekos, band och stämpel.
 

Låset till albumet är detta hjärta som är magnetiskt. Väldigt praktiskt;)
 

Här ser ni det öppnat!
 

Albumet hålls ihop av den tunna metall pärltråden.
 

Första sidan! Alla sidorna i albumet är gjort av kuvert som jag klistrat igen och öppnat på kortsidorna. Har vikt dom en bit in, fäst och klätt med papper från Maja Designs senaste kollektion, Vintage summer basic.
Tagen är stämplad med en stämpel från tidningen Craft Stamper och sedan handritat med svart penna.
 

Filmstripen är en TH dies. Biljetten är en stämpel från Crafty Individuals som tyvärr inte finns i shopen. Jag har använt ticket diesen från Roxstamp för att stansa ut den.


Ganska enkel sida! Biljetten är gjord som den förra med samma märke på stämpel.


Denna fliken gjorde jag med ett lock som jag stansade med en kantstans från TH. Tagen hemmagjord och även här en biljett gjord som tidigare.
 

Återkommande dekos hos mig på sistonde är att använda tryckknappar i metall som jag pollerat bort en del av färgen för den slitna locken;) Textstämpeln kommer från La Blanche.
 

Här kan ni se att man kan ta fram en tag/fotomatta från varje kortsida.


Luftballongerna kommer från Craft Stamper, gratiststämpel med varje nr, och en liten text stämpel från TH.


Sista sidan med en hemmagjord tag. Även dessa stämplar kommer från Crafty Individuals.
 
 
Enkel baksida!
 
Material;
 
Mönstrat Från Maja Design
Cardstock 
Silver pärltråd
Crafty Individuals stämplar , just dom jag använt är tyvärr slut.
Tim Holtz stämplar; bla denna
TH dies; denna, denna, denna
Roxstamp dies

Ha en trevlig helg!

Kram

Erika

2 kommentarer:

  1. Ohh helt underbart :)
    Fint!!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Wow Wow Wow så underbart fint det blev....och en massa plats för foton :)
    Kramizar Susanne

    SvaraRadera