måndag 1 oktober 2012

Tävlingsbidrag - September månadsutmaning

I det här inlägget presenteras bidragen för September månadsutmaning allt eftersom de kommer in till oss.

Lycka till!
Bidrag nr: 5




"Hej!

Jag blev jätte inspirerad utav dikten på stämplen och har utgått ifrån hela. 
För mig var det magiskt att bli mamma, magi att  något kan växa och utvecklas utan att man gör så mycket. Sedan att tro på sig själv och vad som kan hända. Har aldrig trott att jag vågade, men jag klarade av det. Jag klarade av att bli mamma till en mycket fin liten dotter.

På LOn har jag använt mig utav ett gammalt hårspänne som jag har målat med vit akrylfärg (den stora vita blomman), ett halsband (kedjorna, hjärtana och kulorna i blommorna), en kapsyl som jag har fyllt med glossy acent, och sidorna bakom fotografiet är från en bok vi fick när vi kom hem med vårt barn ( de handlar om "när" man blir mamma).

Vill ni titta nogare så får ni gärna kika in på min blogg

hälsningar
memme"



Bidrag nr: 4

"Hejsan!
Vilken underbar utmaning!
Jag visste direkt vilket foto jag skulle välja när jag såg dikten.
Jag står på plattform 9 3/4 och med lite magi eller fantasi så är jag på väg till Hogwarts!
Jag har inspirerats av ordet "magi" och "vad som helst kan hända".
Jag har återanvänt två blommor från ett hårband, bladen från ett kesolock, knappar och en diabildsram.

Hälsningar
Malin"


Bidrag nr: 3



"Hejsan
TACK för en jättekul utmaning! Jag tycker verkligen det är kul med återanvändning och blanda med nytt. Det blir verkligen just "var och ens egna prägel på alstret, och det är kul tycker jag:-)
Mitt bidrag blev en LO.
I texten inspirerades jag av ordet magi,,Ögonblicket i bilden på LO tycker jag är så magisk och drömmande...Magi:-)
Minst tre återanvända saker är: Örhänge,navelsmycke,plastrosen, spets och ett skosnöre...
Om ni vill läsa och se mer om LO har jag bloggat om den på min blogg.
Återigen tack för en mycket rolig utmaning
Kram Rositha//Rozzan"


Bidrag nr: 2

"Hejsan
Här kommer mitt bidrag till månadens utmaning.  Ungar har ju en fantastisk förmåga att tro på sig själv ( för det mesta i alla fall). Jag har använt mycket "scraps". Förpackning från Prima, tvättlapp från Ikea, foliet från en godisgrej, knappar och måttband. Himla kul utmaning.
Kram allram"


Bidrag nr: 1

"Hej
Den här gången så tilltalade utmaningen mig direkt när jag läste den. Precis då höll jag på att göra en present till min mammas 70 års dag.Jag hade hittat en fantastisk skapelse på en blomsterkorg gjord av Malin "Lillpiga" i en blogg och funderade på hur jag skulle kunna lifta den, kikade först en gång på bilderna och gjorde ett misslyckat försök kikade ytterligare en gång och så här blev mitt resultat. 
Stämplen som skulle inspirera ja det måste ha varit magi att jag klarade av att göra den här
blomsterkorgen utan någon mall, trodde inerst inne att jag skulle fixa det och det gjorde jag.
Återvinningen blev
* pärlan i knoppen på locket kommer från ett trasigt armband
*Ringen som sitter i knoppen är från en nyckelring jag hittade på vägen
*Fötterna på asken har jag gjort av gamla flirtkulor som jag köpte när barnen var små nu 22 o 24 år
* På insidan av locket som jag glömde att fota satte jag ett almenacksblad från en gammal almenacka från 1902 hittad på loppis i sommras.
länkar till min blogg där det finns fler bilder
Hälsningar Mona"


1 kommentar:

  1. Vilka fina bidrag ni har skapat. Kul att se vad ni återanvänder för något. Måga härliga detaljer att se på!

    Men visst var det kort eller layouter som var tillåtna alster denna månad?

    SvaraRadera