onsdag 31 oktober 2012

Årets första...

Jag har äntligen kommit igång med julkortstillverkningen, så idag bjuder jag er på mitt första julkort för året.


 Jag har använt stämningsfulla papperna från KaiserCraft och ett Kraft cardstock.

Eftersom jag väldigt sällan använder färglagda motiv så valde jag denna gången den söta tomten som kommer från Pion Design. Jag stansade ut tomtebilden och även ram i Kraft Cardstock. Jag har blingat lite med Stickles på granen men det syns dåligt på bilden.



Bakom motivet har jag lagt lite väv och i varje hörn dekorerade jag med fina metalldekorationer.

En rosett i bred organza tyckte jag passade till.



 Två fina julblommor som jag gjort med de urläckra puncharna från Nellie Snellen. Som jag skrivit tidigare är jag helsåld så när dessa kom in i butiken var det ju självklart att en av varje storlek skulle få flytta hem till mig :)

Det vita pappret har jag mistat med pearl-mist och så färgade jag in kanterna innan jag monterade dem.



Varje år köper jag en ny stämpel med en julhälsning och detta är årets fynd. Gillar den massor så den kommer nog att synas på många av mina julkort här i bloggen fram över :)

Längst ner på kortet har jag använt en kantstans, det är sällan jag gör så, men jag gillar hur det blev, så det kommer jag helt klart göra fler gånger :)



Jag gör gärna mina kort stående, (alltså att man viker upp kortet istället för att öppna det som en bok) sen när jag har fotat av dem för att visa dem här så ställer jag alla kort på en byrå. Sen när jag behöver ett kort är det bara att kika där för att hitta ett som passar tillfället i fråga, skriva en hälsning och posta till min vän. Hur gör ni med era fina kort?


Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar