måndag 29 oktober 2012

Graphic45album

Hejsan igen.

Nu är det dags för mitt sista inlägg här på Pysseltagen. Det har varit superkul att gästa Ingers underbara affär. Idag visar jag ett album som jag gjort med Graphic45s underbara halloweenserie "Happy Haunting".


Framsidan är dekorerad med osteklut, blommor av Tim Holtz blomdie, kugghjul, rosor, små kapsyler, Primas zipper pulls, pennspets och den fina nycklen som handtag.
 
 
På första sidan har jag stansat ut en bård med den nya gravstensdiesen från Tim Holtz. Så himla läcker. Figurinerna är utklippta från ett mönsterpapper som nu finns på rea! Flärpen till höger går att lyfta på och nedankanten på den är gjord med denna dies.

 
På insidan av denna fickan har jag satt lite spets.
 
 
Fladdermössen och folkraden kommer från dies från Tim Holtz. (Tyvärr är de slut i shoppen).

 
I ryggen på albumet har jag satt en kedja som jag hängt lite blandade charms och en liten flaska i. Jag knöt även lite band i som jag mistat med färgsprakande mist (samma som till blommorna). Det är bara att mixa och blanda vilt så får man liv i det man gör. Det kvittar om man gör en LO, kort eller något altrat så blir det så fint med variation och glöm inte att blommor gör livet vackrare.
Tack för mig och har vi tur så ses vi kanske hos Inger, jag är där ganska ofta.:-). annars får ni hälsa på mig i min blogg www.mittscraprum.blogspot.se
 
Kram Jenni
 
Det går inte att fota detta album så det kommer till sin rätt men man får vara glad att solen var framme så man fick ljus i alla fall.

5 kommentarer:

  1. Så himla fint Jenni :))
    Kram på dig!!
    Ingela

    SvaraRadera
  2. Tack Jenni för all inspiration du bjudit på
    här i bloggen!
    Jättefint album med många läckra dekorationer!
    Kram

    SvaraRadera
  3. det har verkligen varit ett lyft denna månaden,men som vanligt är det ju finfina alster du åstakommer

    SvaraRadera
  4. Tack så jättemycket för era stora och fina ord. De värmer verkligen!! Kram

    SvaraRadera
  5. Åhhh vad fint .... Jag vill oxå lära mig göra ett sånt album, har letet med ljus o lykta efter en sån kurs emn utan resultat :( Vet du mjöligtvis ngn som kan tänkas hålla såna ??? Mvh Annki

    SvaraRadera