måndag 1 oktober 2012

Prima

Hejsan alla glada scrappare

Jenni heter jag men kallar mig för allram på nätet. Jag har fått äran att gästa Pysseltagen nu i oktober. Jag är  LOare men gör även minialbum eller viker en ask eller två. Kort gör jag bara när jag behöver ett. Min favoritdekoration är ju blommor så idag bjuder jag på en blommig LO.


Jag har använt mig av Primas serie Wildflower som jag började med att kladda lite gesso på och sen maskade jag den underbara tegelväggen med distress ink. Därefter fortsatte jag att kladda med gesso på alla blommorna. Blommorna är en salig blandning av färger och storlekar, det blir lite mer liv i rabatten då tycker jag. Rosenknopparna är så fina och finns i flera färger. Rosorna är lite gammalt och lite nytt. I de nya primarospaketen ingår matchande löv som även de fick lite gesso på sig.


I revan satte jag en bit av ett annat papper i samma serie. Detta har jag även under fotot tillsammans med blomförpackningen, spets och lite gasbinda eller osteklut. Den är lite glesare men resultatet blir lika bra. I blomman har jag satt en zipper pull som jag blev kär i. Helt underbar.


"Ringarna" kommer från en Memory Box die som tyvärr är slut i butiken. Uppe i fotohörnet sitter en ängel  som är så typiskt Ingvild "Prima" Blome. Kanten är ruggad med hennes Distresstool. Ett riktigt multiverktyg. Kanonbra. Den enda nackdelen är att skithögen på golvet blir större men det kan man leva med.

Tack för titten

Kram Allram



1 kommentar: