torsdag 11 oktober 2012

Tips & Trix torsdag! Kortvikning...

Hej!

På begäran tänkte jag visa er hur jag gjorde vikningen till mitt dopkort 
som jag visade lördagen den 29/9.


Jag har använt vit cardstock som bas.



Jag har skurit till två bitar med måtten 30,5 x 14 cm. Bigat 13 cm in som bilden visar.
 

Om ni gjort rätt så har ni två avlånga bitar som mäter 17,5 och 13 cm vardera om bigningen.


Nästa sak jag brukar göra är att stansa ut en halvcirkel i de delarna som mäter 13 cm. Detta gör man om man vill använda mittendelen i kortet till att sätta en tag.
 

Sen sätter jag tejp på den ena delen, som bilden. Det vill säga den delen som mätter 14x 13 cm.
Vill man inte sätta någon tag så kan man sätta ihop delarna helt.
 

Sen ska man sätta ihop, rygg mot rygg. Det innebär den delen som är 14x13cm. 
Så som bilden visar!


Nu sitter den ihop och har man gjort som jag så har man en ficka i mitten fliken;)
Sen är det bara till att skära till mönsterpapper och dekorera.

Vill ni kika närmare på dopkortet så hittar ni det Här!


Material;
Cirkelstans (5cm, 2inch)


Kram

Erika

1 kommentar:

  1. Tack Erika. Gulligt att dela med dig :) Ska testa att göra ett julkort med den vikningen :) Ha en bra vecka
    Kram Ingela

    SvaraRadera