söndag 6 januari 2013

Gotte gåva...

Hej!
God fortsättning! 
Jag hoppas att ni haft en mysig och lugn Jul/Nyår, själv så har det gått undan, men så är det när man jobbar inom handels. Lite fel bloggdag, men livet rusar på och man hinner inte alltid med. Så lite inspiration så här på söndagen;)

Nu har dessa påsar jultema, men man kan använda iden hela året.



Till blomman har jag använt TH diesen med julblomman, men jag kommer att använda den under hela året. Det har ju att göra med vilka färger och hur man sätter ihop den.

Grunden är en kantdies, även denna från TH ( Tim Holtz). God jul stämpel från Inkido, stämplad på en Banner, dies från TH.
Blomman har jag stansat ut på Maja Design papper från 2012 års julpapper. Distressat och sedan använt en Gossbumpsdabber. Fantastisk yta! För att skapa blad har jag stansat ut stora blommor i Vaxat papper från Paperartsy. Mitten på blomman fick en dekorknapp!

Snabbt och enkelt!
Påsarna fylldes med julsmakande mandlar, recept hittat på Ikeas blogg, riktigt mumsigt pysseltilltug;)


Sen tänkte jag avsluta med ett litet Tips!
Efter mitt pysslande brukar jag vara väldigt distressad om fingrarna;) För så använde jag bara lite tvål och vatten och resten gick bort morgonen efter när jag duschade och tvättade håret;) Sen provade jag att skrubba med en klassisk svamp med en gul och en grövre färgad sida, ni vet gul och grön.
Funkar kanon tillsammans med lite diskmedel.


Material;
Dies från TH, Julblomma stor, Kantdies, Banner dies
Gossebomps
Maja design papperpad, jul 2012
Distresser
Vaxat papper
Mitt dekos till blomman


Hoppas ni får en trevlig söndag!
På återseende på lördag!

Kram

Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar