onsdag 27 februari 2013

Vimplar

Det har kommit in nya dies i butiken bland annat en superfin med vimplar. Idag bjuder jag på ett kort med just den diesen.

 Jag började med ett vitt cardstock och så det fina pappret Pink Memories - Inkido. Jag använde både bak- och framsidan.

På den mönstrade bakgrunden färgade jag in lite sprickor med hjälp av en mask från Prima.



 Tagen har jag klippt ut från arket Från Mitt Hjärta II - Tagsark - Pion Design, det går hur lätt som helst med en vass sax.

Färgade in kanterna och knöt en lite skrynklig rosett av Hugsnug-band.



 Å så vimpeln. Diesen kommer från Joy Crafts.

Stansade ut den i Sagan Om Våren - Rosa Prick - Pion Design och färgade även dessa kanter. Sen tejpade jag fast den, ordet KRAM fick plats på vimplarna och sist Glossy Accent på bokstäverna.



 Fiiiina blommor har det oxå kommit in i butiken.



En vintage-bild från Sagen Vintage Design, en del av de här bilderna skiftar lite svagt i färg och denna som jag valde har lite rosa på rosorna.

Jag stansade ut bilden och ramen runt om med Spellbinder-dies.

Det sirliga staketet jag använt kommer från Memory Box och går alldeles utmärkt att stansa ut med hjälp av metallplattan.


Kram

1 kommentar:

  1. Synd att dies länken går till hela Joys dies där vimplarna då inte finns.

    SvaraRadera