lördag 23 mars 2013

Kurs Del 2 Resväska...

Hej!

Jag har längtat hela veckan efter detta;) Det är ju första gången som vi gör en sådan här kurs på bloggen, men jag ska försöka att undvika falluckorna;)

 Jag vet att det varit slut på en del produkter, men jag vet att
 Pysseltagen jobbar på att det hela tiden ska finnas produkter för er;)


Nog babblat...NU KÖR VI;)))

Tänk nu på att ni är noggranna för annars "skiter" det sig i slutändan;)
Läs igenom hela inlägget innan ni startar!

 Vi börjar med att ta ett chipboard ark (30x30) och skär ut;
1 st 15x 20 cm
2 st 20x 3 cm
2 st 14,6x 3 cm
Detta är 1 del av väskan!

Fortsätt skära ut;
1 st 15x 20 cm
2 st  20x 5 cm
2 st 14,6x 5 cm
Detta är till den 2:a delen;)!

Jag har valt att distressa alla kanter, det är ett litet tips. Det är nämligen så att det kan dölja små misstag;)

Tänk nu på att hålla isär era bitar. Jag föreslår att ni lägger dom i två olika högar;)
 
Ta ett cardstock!
Jag använder dubbelhäftande tejp till detta. Jag lägger ut dom på cardstocket på detta viset först innan allt vad tejp och klister heter;)
Det som är viktigt nu är att ni får den övre biten och den till höger på rätt plats. Sen kan man sätta den stora mitten biten och dom andra bitarna runtom.

OBS! Det ska vara ett mellanrum mellan varje bit!

Kolla nästa bild för ett litet TIPS!


När jag sätter mina bitar har jag en extra bit chipboard, samma typ som jag sätter fast på cardstocket, som jag håller emellan för att få rätt avstånd.
Jag vinklar in min bit som ska fästas på cardstocket. Gör ni på detta viset får ni inga problem med att det saknas eller blir för stort avstånd. Ni kommer att förstå varför!;)

När ni har fäst chipboarden så ska ni skära bort överflödigt cardstock runtom så att det ser ut så här. Ni lämnar kvar fäst flärpar så som på bilden, på långsidorna. Nu ska det monteras ihop! 

Cardstocket ska vara på utsidan av lådan, så ha sidan med chipboard upp. Det ni ska göra nu är att dom smala kanterna ska upp på 20x 15 cm biten. Det är därför i vi har mellanrummet mellan bitarna.


Jag brukar sätta lite klister i glipan mellan chipboarden precis innan jag ska vika upp kanten och dubbelhäftande på fäst flärpen. Jag börjar med att vika upp en kortända (nr 3), sätter lite klister på ena kanten och viker upp sidan (nr 4) som på bilden. Fäst flärpen! Håll ihop tills klistret satt sig. Nu gör ni likadant med resterande hörn. Sen börjar ni om igen med den andra högen.



Om ni fått ihop det rätt bör ni ha 2 lådor som passar varandra.


Här ser ni mina fäst flärpar!

Jag hoppas att ni förstår min beskrivning och att ni får till två lådor.
Som tidigare så kan ni ställa frågor genom kommentarrutan.

Här hittar ni;
På återseende nästa lördag då vi fortsätter;)

7 kommentarer:

  1. Ser helt super ut, och så lättfattligt beskrivet......helt klart en bra kursfröken.......

    SvaraRadera
  2. Detta ska bli trevligtt att följa ...... och håller med förra skrivare ...... en bra kursfröken ;))
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  3. var på pysseltagen idag och fick informationen om kursen och så klart köpte jag paketet till denna kurs så nu blir det spännande att följa detta.............

    SvaraRadera
  4. Tusen tack, vad glad jag blir;) Jag hoppas att ni ska kunna förstå allt.
    Annars hoppas jag att ni fråga;)

    Kram
    Erika

    SvaraRadera
  5. Kul och pilligt, hänger på nästa gång :) Jo, som ni andra säger, Erika e super duktig :)

    SvaraRadera
  6. hmmmm satt mig ner och skall börja skära ..... man får tänka till :)

    SvaraRadera