onsdag 17 april 2013

Manlig LO

Man måste ju variera sig, även om jag är i ett kort-stim så får man väl försöka skapa något annat ibland :)

Det blev en manlig LO, från början var det tänkt att bli lite steampunk, med det är en stil som jag inte riktigt behärskar, så under skapandets gång blev det något annat. Och det är ju det som är så härligt med vår hobby, ingenting blir fel, bara annorlunda mot vad man tänkt sig från början!



Jag använt metall, tissuetape, grungepaper å en del andra roliga saker oxå :)

Men jag tycker fortfarande det är svårt att skapa manligt, jag vill vräka på med blommor och ryschpysch, hihi...



 Stansade ut Tims klocka i grungepaper och färgade in den med Walnut Stain och Vintage Photo, limmade fast den på min LO och lackade sedan hela klockan med Crackle Accent.

I mitten fick det bli en kapsyl med en bingobricka i mitten.


En charm i en stump jute-snöre, å så några gamla mynt (1- och 5-öringar) som jag köpt på lokala loppisen.



 Metallblommor, skruvbrads och tissuetape har använts som dekorationer.

Å så har jag gjort lite kugghjul med hjälp av diesen från  Roxstamps, krympplast och läckert embossingpulver.



I ett svart metallark stansade jag ut gångjärnen, embossade dem i en embossingfolder och sandpapprade lite över det upphöjda. Enkelt och fräckt!


Ses nästa vecka!

Kram
BellaMio

2 kommentarer:

  1. Jätte fin lo :) Men jag måste få fråga.. Vad heter han på bilden?
    Han är såå lik en kille jag gått skola med...

    SvaraRadera