lördag 25 maj 2013

Dopkort...

Hej!

Oj, snart är maj slut och det är åter dags att sjunga om studenten;) 
Kommer fortfarande ihåg min som om det var igår;)

Jag har inga studenter att gratta i år, men ett dopkort har det blivit och med lite fantasi så kan det lätt bli ett studentkort av det.


Ett väldigt enkelt kort, men det är tack vare att papperna var så pass mönstrade i "rätt" hörn;)
Stämplen "På dopdagen" kommer från Inkido och den har hängt med i några år nu och den funkar fortfarande, tröttnar inte på den. 
Enkelt ihophållet av en rosett i ribbat bomull. Hittar inte just denna färgen, men tror att den finns i  2-3 m bitar i butiken. 


Stämplen kommer från ett Crafty Secret set. Jag har färglagt med distress pennorna genom att måla med pennan på ett akrylblock och sedan plocka upp färgen med en vatten pensel. Det blir en lite mjukare framtoning.
Mira är skrivet med alphabet stickers från Prima, lyric collection, slut;(
Kan varmt rekommendera bokstavs sticker som ett komplement till en vanlig dies då man slipper ta fram hela maskinen etc. Ibland behöver det gå undan och jag är ju inte snabb av mej;))))
 

Kortet blir tredelat närman öppnar det. Skrivyta i mitten och två texter på vardera sida.
 

Båda texterna kommer från RoxStamps, dock finns inte denna i shopen, men den kanske kommer;)
 Här er ni också en liten bit av kantstansen, till vänster, som jag använt.
 

Denna finns;)
 

En enkel baksida! 
Här har jag stämplat den färglagda stämplen i mitten av min handgjort av stämpel.

Material;

Cardstock
Prima mönstrat Rondelle, just detta block 6x6 slut, 
men det finns många andra fina.
Ribbat bomullsband, brunt
Stämplar; denna, denna och denna

Jag hoppas att ni får en trevlig lördag!

Kram

Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar