onsdag 23 oktober 2013

Blommor och glittriga snögubbar

Idag blir det mina två sista alster som visades på Pysseltagens juljippo...


Det första är en krans med såååå fina filtblommor!

Jag stansade ut blommorna med en av de tjocka diesen från Sizzix. De klarar ju nämligen lite tjockare material.

Jag fick lägga en liten limklick med jämna mellanrum när jag rullade ihop blomman, och sist så limmade jag dit en pärlplutt.

Det var inte alls speciellt svårt, och kul att kunna använda andra material som omväxling :)


Material:
Dies till blommorna - 3D flower
Sidenband
Pärlspray
Kotte-dekoration




Till sist så skapade jag ett ramkort oxå:
Det fick bli med ljuvligt fina papper från Pion Design och snötema :)



När jag fick det otroligt läckra snöpappret av Inger så visste jag direkt att jag ville använda min snögubbedies från Tim Holtz tillsammans med pappret.

Hatten stansade jag ut i blått papper och lackade med Crackle Accent. Prickarna har jag norpat från gamla bokstäver som jag hade liggandes där de flesta bokstäverna redan var använda :)



Den urläckra snöflingeborden med lite blingbling.



Förra årets fina julstämpel (jag köper en ny julstämpel varje år, hihi), som jag embossat och sedan stansat ut med en Spellis.

Bakom diesen tittar lite ostduk fram oxå, en stor favvis hos mig :)


Material:
Kraft Cardstock
Mönstrat papper från Pion Design - Sleigh Ride och Northen Lights
Spellbinderdies
Snöpapper
Bling



Det var alla mina julinspirationsalster till årets Juljippo hos Pysseltagen. 
Men helt klart inte de sista julalsterna för året!

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar